نمایش موشک قدر یک با 500 کیلومتر برد بیشتر از شهاب 3

فارس: در رژه امروز نیروهای مسلح موشکی به نمایش گذاشته شد که 500 کیلومتر بیش از شهاب 3 برد شلیک دارد.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۶

پس از ساخت موشکهای سری شهاب شامل شهاب 1، 2 و 3، متخصصان دفاعی کشورمان توانستند موشکی را طراحی و تولید کنند که حداکثر برد آن 500 کیلومتر بیش از شهاب 3 است.
این موشک با نام "قدر 1" در رژه امروز نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر حضرت امام (ره) به همراه سکوی پرتاب آن (لانچر) به نمایش گذاشته شد تا صفحه دیگری از تاریخ توانمندی های دفاعی کشور در عرصههایی چون موشکی به نمایش گذاشته شود.
از خصوصیات این موشک بالستیک سر جنگی و ماسوره انفجاری ، ضربتی و مجاورتی است و به صورت عمود پرواز شلیک میشود.
نمایش "قدر 1" در کنار دیگر موشکهای ساخت کشور همچون زلزال، نازعات، فاتح 110، فجر 5 و شهاب 3 در رژه امروز نیروهای مسلح نشان داد که ایران در بخشهای موشکی بدون نیاز به کشورهای دیگر و درحالیکه در تحریم به سر میبرد به توانایی بسیار بالایی دست یافته است. این موشک در اختیار نیروی هوایی سپاه پاسداران قرار دارد.

تولید موشکهای زمین به زمین با شارژ افقی

سردار نقدی از تولید موشکهای زمین به زمین شهاب 3 با شارژ افقی، موشکهای پیشرفته و نسل جدید فاتح 110 و بیش از 10 مدل هواپیمای بدون سرنشین خبر داد.
محمدرضا نقدی معاونت آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح قبل از ظهر امروز شنبه در محل مرکزی ستاد راهیان نور در نشستی خبری با رسانهها ضمن عرض تبریک ایام حماسه دفاع مقدس به ملت شریف ایران و به خصوص رزمندگان و ایثارگران گفت: امروز شاهد رژه باشکوه نیروهای مسلح بودیم و همه تسلیحات به نمایش گذاشته شده در این مراسم بدون استثناء ساخت جمهوری اسلامی ایران بود.
وی ادامه داد: رژه دریایی در خلیج فارس صورت گرفت و رژه نیروهای زمینی و هوایی در تهران و شهرستانها به صورت همزمان برگزار شد و همگان شاهد بودند که از لباس رزمندگان، تفنگ و تمام سلاحها از قبیل ضد زره، انواع توپخانه، مدلهای مختلف تانک، نفربر، خودروهای تانکبر و انواع مدلهای هواپیما و هر آنچه که در زمین، هوا و دریا برای یک جنگ نیاز است به دست صنایع دفاع و خودکفایی نیروهای مسلح تولید و در اختیار قرار گرفته است.
نقدی تصریح کرد: ما سلاحهایی داریم که از خارج خریداری شده و لیکن در رژه امسال قابلیت تولید و فناوری داخل را در کنار یگانهای رزمی به نمایش گذاشتیم و تسلیحات خارجی به نمایش گذاشته نشد.
معاونت آماد و پیشتیانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: نمایش تسلیحات داخلی پیام مهمی است برای کسانی که دل به تحریم ایران بستهاند و بدانند ما قادریم روی پای خود بایستیم و هر آنچه لازم است، میتوانیم تولید کنیم.
وی افزود: ما زمانی که از تجهیزات نظامی صحبت میکنیم راجع به 10 درصد از توان خود صحبت میکنیم زیرا توان اصلی ما در نیروهای مومن و شهادتطلب متمرکز شده است.
نقدی متذکر شد: رژه امروز یک بخش بسیار اندک از تواناییهای ما است و شما میتوانید رژه واقعی را در شبهای قدر در مساجد کشور شاهد باشید.
وی اظهار داشت: عبور از این روزها بدون یادآوری سالهایی که بر ما گذشت کار صحیحی نیست و ما باید به عنوان یک درس عبرت به سالهای دفاع مقدس نگاه کنیم و دورهای که همه قدرتها جمع شدند تا دولت جمهوری اسلامی که دولتی نوپا بود را از بین ببرند ولی موفق نشدند را نباید از یاد ببریم.
وی افزود: ایران فقط با عراق نمیجنگید بلکه با شرق و غرب همزمان میجنگید و تانکهای شوروی، ناوهای آمریکایی و انگلیسی در جبهه دیگر بودند و موشکهای فرانسه در منطقه دیگر و موشکهای کرم ابریشم چینی از سلاحهای دیگر بود و علاوه بر آنها سلاحهای شیمیایی در اختیار عراق قرار داده بودند که اگر مدت دیگری جنگ طول میکشید، سلاح اتمی هم به صدام می دادند.
نقدی گفت: امروز ما نتیجه این رویارویی را مشاهده کردیم و از یک سو شوروی و یوگسلاوی فرو پاشیدند و از سوی دیگر کشورهایی که پول به صدام داده بودند قربانی خود صدام شدند و چندین برابر هزینه کردند تا خسارات وارده از سوی صدام را جبران کنند.
وی بیان داشت: آمریکا و انگلیس به عنوان مسببان جنگ که خونهای پاک رزمندگان ما در آن ریخته شده بود به همان قتلگاه برگشته و با گیر کردن در باتلاق در حال پس دادن تاوان عملکرد خود هستند.
معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آمریکائیها در عراق مقابل راه کارهای بد و بدتر قرار دارند و همه این مسائل نتیجه جنگ افروزی و حمایت از جنایتکار است. آمریکا در زمانی که صدام گورستانهای دسته جمعی را بنیان گذاشت از وی حمایت کردند و کسانی که مدعی حقوق بشر بودند، دم فرو نزدنند و قاطعانه از او حمایت کردند. این درس عبرت انگیزی برای همه دنیا و قدرتهای مسلط دنیا است که امکانات اصلی را در دست دارند.
وی تاکید کرد: ما امروز به عنوان کشوری که سیم خاردار را از ما دریغ و تحریم مان کرده بودند در حال حاضر سازنده پیچیدهترین سلاحها هستیم و انواع موشکها، شناورها، تفنگ، وسائل مخابراتی و ابزار جنگ الکترونیک را در ایران توسط مهندسان خودمان میسازیم.
وی با تاکید بر اینکه این پیشرفتها نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه عمرانی و علمی نیز میباشد، گفت: این سرنوشت کشوری است که به تنهایی روی پای خود ایستاد و مقابله کرد و حال کشور عراق نیز آن است که دو ساعت در روز برق دارد. البته ما امیدواریم که بساط سلطه در عراق بر چیده شود و همه ملتها بتوانند به پیشرفت دست یابند.
نقدی در پاسخ به سوالی در خصوص دستیابی به تجهیزات جدید اظهار داشت: شما امروز شاهد رژه هوایی پرنده آبی، پرستو ، جت آذرخش ، هواپیمای «اس 68» آموزشی رزمی، هواپیمایی ترابری 140، صاعقه و انواع بالگردها و آخرین آنها بالگرد 285 بودیم که کاملا بومی و مورد استفاده در عملیات ویژه میباشد.
وی تصریح کرد: موشکهای زمین به زمین شهاب 3 با شارژ افقی، موشکهای پیشرفته و نسل جدید فاتح 110، بیش از 10 مدل هواپیمای بدون سرنشین تولید و امروز شاهد پرواز جت بدون سرنشین پهباد بودیم. امروز نیروهای مسلح ایران به شناورهای جدید با قابلیت موشک اندازی، شناورهای تندرو و سلاحهای هوشمند مجهز شدهاند.
نقدی اضافه کرد: امسال برای اولین بار خودروهای تاکتیکی ساخت داخل را در رژه نیروهای مسلح شاهد بودیم و انواع بیسیمهای تاکتیکی را به نمایش گذاشتیم که 100 درصد بومی و براساس نیاز نیروهای مسلح ساخته شده است.
معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نتایج فرا خوان ما برای تولید مواد اولیه بسیار شگفت انگیز بود و یکی از مواردی که در قطعنامه شورای امنیت تحریم شدیم ممنوعیت صادرات تسلیحات ایران است که نشان میدهد تا چه حد سلاحهای ایران پیشرفته است که برای صادرات آن ممنوعیت قائل شده است.
وی تاکید کرد: ما سلاح تولید میکنیم. اگر از ما میترسند نباید بگذارند سلاح به کشور ما وارد شود اما آنها به علت اینکه در بازار فروش تسلیحات که بسیار پر سود هم هست، عقب ماندهاند برای حفظ بازار اقتصادی خود از طریق صدور قطعنامه علیه ایران میخواهند بازار خود را حفظ کنند. نقدی گفت: برای اینکه ما نتوانیم سلاح بسازیم در وهله اول خرید اجزاء را تحریم کردند و وقتی دیدند که ما اجزای سلاحها را در داخل میسازیم مواد اولیه را تحریم کردند که آن هم با فراخوانی که ما دادیم، دیدیم که قابلیتهای بسیار خوبی برای ساخت این مواد اولیه در داخل کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: خیلی از مواد شیمیایی به صورت آزمایشی تولید میشود و موادی که در داخل تولید نمیکردیم به خاطر بحث اقتصادی بوده نه عدم توانایی در تولید.
نقدی تصریح کرد: ما صادرات سلاح داریم و هیچ کشوری نیز نمیتواند مدعی شود که از سلاحهای دیگر الهام نمیگیرد. در سراسر دنیا نیز نمایشگاههایی در این ارتباط برگزار میشود.
وی تاکید کرد: هر جا که بر ما سختتر گرفتند در آنجا عمیقتر شدیم. ما اگر بخواهیم برای پیشرفت امروزمان به کسی مدال بدهیم، اگر بوش دستش به خون آلوده نبود یک نشان نصر درجه یک که نشان درجه یک پشتیبانی است به خاطر تهدید و تحریمها به وی میدادیم که با اینکار باعث پیشرفت داخلی ما شده است.
نقدی متذکر شد: آمریکاییها از تحریمها علیه ایران و سایر کشورها اهداف اقتصادی را دنبال میکنند و میخواهند در بازار سیاه جنسشان را به چند برابر قیمت به ما بفروشند و در تحریم صادق نیستند.
وی گفت: از خرید تسلیحات توسط کشورهای همسایه خوشحال هستیم زیرا توان رزمی جهان اسلام بالا میرود و ما از مسلح شدن کشورهای اسلامی و آزادیخواه استقبال میکنیم و فقط نگران هستیم که این مسلح کردنها صوری باشد چرا که آنها هر زمان که قیمت نفت بالا میرود جنگ و یا رقابت تسلیحاتی راه میاندازند کما اینکه در قبل از انقلاب انگلستان تسلیحاتی به ایران فروخت که غیر قابل استفاده بود.
نقدی تاکید کرد: ما نگرانیم غربیها با فروش تسلیحات به کشورهای منطقه پول آنها را بگیرند و سلاح مناسب به آنها ندهند و این کشورها اساسا سلاحهایی را به دیگر کشورها نمیدهند که نتوانند آن را خنثی کنند. چرا آنها موشک زمین به زمین به این کشورها نمیفروشند و فقط هواپیما می فروشند که بتوانند آن را به راحتی ساقط کنند.
وی ادامه داد: بحث دیگری که نگران آن هستیم گران فروشی آنها است. اگر خوب خرید کنند ما حاضریم کمک کارشناسی به کشورهای منطقه بدهیم.
وی تصریح کرد: در انبارهای کویت 7000 موشک تاو بود اما آنها در جنگ نتوانستند در مقابل عراق از آن استفاده کنند. کشورهای همسایه با چشم باز خرید انجام دهند و کشورهای منطقه دشمن همدیگر نیستند و این نقشه، نقشه انگلیسها است که سعی میکنند کشورها را مقابل هم قرار دهند.
نقدی متذکر شد: همگان شاهد بودند پس از 8 سال جنگ با رژیم عراق روزی که صدام سرنگون شد شعارهای ملت عراق در بغداد همان شعارهای مردم در روز 22 بهمن در ایران بود و ملتهای مسلمان با هم همدل هستند و تسلیحات آنها باید در برای مقابله با رژیم صهیونیستی و ابرقدرتها خریداری شود.
وی گفت: تهدید را کسی انجام میدهد که توانش را ندارد. آمریکا نگاه میکند به ملت ما زمانی که هنوز سازماندهی نداشتند حماسه دفاع مقدس را آفریدند و آمریکائیها در حال حاضر توان عملی کردن چنین تهدیدهایی را ندارند و آمریکا به دلایل مختلف در حال فروپاشی میباشد.
وی ادامه داد: آمریکا تمام ارزشهای خود را زیر پا گذاشته و حقوق بشر را در گوانتانامو به نمایش گذاشته است و آزادی بیان در آمریکا وجود ندارد و این کشور دیگر توانایی آن را ندارد که ابرقدرت باقی بماند. نقدی اضافه کرد: ما به عنوان نظامی در همه حال آماده دفاع هستیم ولی ظرفیت جنگ را در آنها نمیبینیم و آمریکا بسیار ضعیفتر از آن است که بخواهد مقابل ما بایستد.

ساخت هواپیمای بدون سرنشین
ضد رادار با سرعت 700 کیلومتر

صنایع دفاعی کشورمان موفق به ساخت نوعی هواپیمای بدون سرنشین شد که 700 کیلومتر سرعت دارد.
محمدرضا نقدی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات ستادکل نیروهای مسلح در نشست خبری امروز شنبه خود با اعلام این خبر گفت: ایران در بخشهای هوایی اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که در بخش هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به پهپاد، موفق شدهایم پهپاد جت شاهد را بسازیم که با سرعت 700 کیلومتر در ساعت حرکت میکند.
به گزارش فارس، پیش از این نیز سرلشگر صفوی فرمانده سابق کل سپاه اعلام کرده بود که ایران هواپیمایی بدون سرنشین با برد 700 کیلومتر ساخته است که هدف از ساخت آن، عملیات شناسایی، جمع آوری اطلاعات و ارسال تصاویر است، اما با همین هواپیما میتوان پایگاهها، ناوهای شناور و محل استقرار دشمن را در مناطق پیرامونی شناسایی و بر اساس آن طرح ریزی کرد.
وی افزود: نوع جنس این هواپیما و سطح مقطع آن به صورتی است که نه در رادار دیده می شود و نه براحتی میتوانند آن را هدف قرار دهند.
فرمانده سابق کل سپاه همچنین اعلام کرده بود: این هواپیمای بدون سرنشین مرحله آزمایشی را پشت سرگذرانده و اکنون در خط تولید انبوه است و حتی از آن بصورت عملیاتی میتوانیم استفاده کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها