رونمایی از اطلس مساجد استان تا پایان سال

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نشست خبری که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، گفت: جای نهضت مطالبه گری در استان خالی است و اگر مسئولان پیگیری نکنند نقد و مطالبه گری به عرصه هوچیگری تبدیل می شود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نشست خبری که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، گفت: جای نهضت مطالبه گری در استان خالی است و اگر مسئولان پیگیری نکنند نقد و مطالبه گری به عرصه هوچیگری تبدیل می شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۰۵

هرمزگان-جام جم انلاین-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نشست خبری که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، گفت: جای نهضت مطالبه گری در استان خالی است و اگر مسئولان پیگیری نکنند نقد و مطالبه گری به عرصه هوچیگری تبدیل می شود.

 حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده با بیان اینکه مدیران نسبت به رسانه ها مهربان باشند، افزود: برخی از این مدیران با نقد اهالی رسانه ظرفیت پذیرش ندارند و گاهی سبب مشکل برای اصحاب رسانه می‌شوند.

عبادی زاده، با اشاره به اینکه رسانه ها موتور محرکه پیشرفت جامعه هستند و با نقدهای منصفانه و بیان مشکلات و انتقال آن به مسئولان گام مهمی برمی‌دارند، عنوان کرد: برای رسانه فضای نقد و مطالبه فراهم شود گروه های نخبه استان نقد منصفانه انجام دهند.

وی، خاطرنشان کرد: چند صنایع در وضعیت عمل به مسئولیت اجتماعی در وضعیت مطلوبی نیستند اما در این زمینه نسبت به گذشته خوب عمل کرده اند.

امام جمعه بندرعباس، اضافه کرد: صنایع فعال در استان هرمزگان نقش اثرگذار و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال و کاهش‌ آمار بیکاری دارند، تصریح کرد: باید بیشتر از قبل، معضل بیکاری جوانان هرمزگانی، مورد توجه صنایع واقع شود.

عبادی زاده، بیان داشت: از طریق مرکز مسئولیت‌های اجتماعی صنایع فعال در استان هرمزگان را پیگیری کرده‌ام و در حال حاضر رونق خوبی نسبت به قبل ایجاد شده است.

وی، تصریح کرد: کمبود آب چالش اساسی استان هرمزگان است و آلایندگی چالش بعدی است .

امام جمعه بندرعباس، مطرح کرد: دفتر شورای زکات استان هرمزگان فعال شده و هم‌استانی‌های شیعه و اهل تسنن به خوبی همراهی می‌کنند.

عبادی زاده به کم‌تحملی و تاب ‌آوری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: برخی از این مدیران با نقد اهالی رسانه ظرفیت پذیرش ندارند و گاهی سبب مشکل برای اصحاب رسانه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه کارگروه، نظارتی بر مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین مرجع در مسائل فرهنگی در کشور و استان‌ها نقش دارد و توسط عالی‌ترین مسئول به دستگاه های ابلاغ می‌شود.

وی افزود: ۷۳ جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شده که شامل ۲۷۹ مصوبه است که همه مسئولان در آن نقش دارند و کمیته‌های تخصصی نیز برای آن پیش‌بینی شده اما نظارتی بر مصوبات این شورا وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی نامگذاری اماکن دولتی و خصوصی است و تنها مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها که هیچ کس بدون اذن این شورای حق ندارد این کار را انجام دهد.

عبادی زاده، اذعان داشت: وضعیت فرهنگ و هنر هرمزگان راضی‌کننده نیست و اسفناک است و این بخش با غفلت قابل توجهی روبرو بوده و مظلوم‌ترین بخش آن در خصوص اعتبارات است و از طرف دیگر خلاء قرارگاهی دارد و هر دستگاه به صورت جزیره‌ای عمل می کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برخی از عملکردهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان را تشریح کرد و افزود: ارتباطات مردمی در روزهای سه‌شنبه هر هفته، حضور در محلات کم‌برخودار شهرها و روستاهای، پایگاه نماز جمعه به عنوان پناهگاه مردمی و رسیدگی به امورات و مشکلات مردم، میزهای خدمت و پاسخگویی مدیران برای مردم بخشی از این فعالیت ها بوده است.

عبادی زاده اضافه کرد: گسترش حوزه‌های علمیه و ایجاد رشته‌های تخصصی و ساخت مدارس علمیه مستقل در شهر بندرعباس و شهرستان ها و کمک به طلاب و تعمیق و ترویج معارف دینی و اخلاقی، ارتباط با نخبگان، دانشجویان، کمک در راستای ایجاد دفاتر صنایع در دانشگاه‌های استان و دفاتر دانشگاه‌های استان در صنایع و تعامل بسیار خوب اهل سنت با مجموعه‌های حاکم بر استان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان  به طرح ساماندهی مساجد استان اشاره کرد و از رونمایی اطلس مساجد هرمزگان در قالب موقعیت مکانی هرمسجد با همه جزئیات و ساماندهی کیفی و محتوایی  تا پایان سال خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها