همایش جایگاه هوشمند سازی در برندسازی ساختمانها در گرگان برگزار شد

شهمرادی، مدیر مخابرات منطقه استان گلستان با اشاره به اینکه فیبر نوری کاربردهای متنوعی دارد، گفت: امروزه یکی از مهم ترین کاربردهای این بستر مخابراتی در هوشمندسازی ساختمان است
شهمرادی، مدیر مخابرات منطقه استان گلستان با اشاره به اینکه فیبر نوری کاربردهای متنوعی دارد، گفت: امروزه یکی از مهم ترین کاربردهای این بستر مخابراتی در هوشمندسازی ساختمان است
کد خبر: ۱۴۶۶۱۳۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، دکتر غلامعلی شهمرادی با اعلام  این خبر اظهار کرد: با توجه به ایجاد زیرساختهای مناسب و شبکه ارتباطی فیبر نوری توسط مخابرات  شرایط برای استفاده از فناوریهای به روز بر بستر فیبر نوری ایجاد شده که در راستای هوشمند سازی اماکن و ساختمانها قابل  عرضه است .

مدیر مخابرات منطقه گلستان ضمن تشریح نقش موثر فیبرنوری در توسعه هوشمندسازی ساختمان به ارائه گزارشی از اقدامات مخابرات در  توسعه فیبرنوری استان گلستان پرداخت.

غلامعلی شهمرادی در همایش جایگاه هوشمندسازی در برندسازی ساختمان که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات بانک سپه برگزار شد، اظهار کرد: آورده هوشمندسازی ساختمان آرامش، امینت و رفاه بهره برداران است همچنین موجب کاهش هزینه های تولید در صنعت ساختمان می شود.

مدیر مخابرات منطقه گلستان افزود: در هوشمندسازی شبکه از داده ها ایجاد می شود که امنیت ، کیفیت و سرعت این داده ها در بستر تبادل بسیار حائز اهمیت است .

وی با اشاره به این نکته که فیبر نوری کاربردهای متنوعی دارد، بیان کرد: امروزه یکی از مهم ترین کاربردهای این بستر مخابراتی در هوشمندسازی ساختمان است.

به گفته شهمرادی، آورده هوشمندسازی ساختمان آرامش، امینت و رفاه بهره برداران است همچنین موجب کاهش هزینه های تولید در صنعت ساختمان می شود.

مدیر مخابرات منطقه گلستان ادامه داد: برای استفاده از شبکه های اینترنتی و اجتماعی می توان از پهنای باند پایین استفاده کرد، این درحالی است که در سایر کشور ها برخی خانواده ها برای استفاده اینترنت در این فضا به پهنای باند بالایی نیاز دارند.

فیبر نوری سرعت و پهنای باند بسیار بالایی دارد

وی با بیان اینکه در جهت توسعه فیبر نوری اقدامات خوبی صورت گرفته به مزیت های فیبر نوری در سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: فیبر نوری سرعت و پهنای باند بسیار بالایی دارد و محدودیت ارایه سرعت در این سرویس وجود ندارد.

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان افزود: کیفیت انتقال داده ها از دیگر مزیت های فیبر نوری است و طول عمر آن بر عکس سیم مسی که حداکثر ۱۵ سال بوده، بسیار بیشتر است.

وی اضافه کرد: در سیم مسی حداقل تا ۴ کیلومتر می توان انتقال داده داشته باشیم اما در فیبر نوری این محدودیت وجود ندارد.

شهمرادی با بیان اینکه مخابرات دیگر قصد توسعه شبکه مسی را ندارد، گفت: فیبر نوری و هوشمند سازی ارزش افزوده بالایی برای ساختمان ها ایجاد می کند.

مدیر مخابرات منطقه گلستان یادآورشد: خواسته ما از سازندگان این است که سیم کشی داخل ساختمان ها از مسی به فیبر نوری ارتقا پیدا کند.

وی بیان کرد: داده هایی که در هوشمند سازی ساختمان منتقل می شود بسیار مهم است لذا می طلبد بستر با کیفیتی برای انتقال این داده ها فراهم باشد.

شهمرادی یادآور شد: خوشبختانه استان گلستان در توسعه فیبر نوری پیشگام بوده و تمام شهرها و بیش از نیمی از روستاهای استان از فیبر نوری بهره مند هستند.
باقری، مدیر کل بررسی اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: امیدواریم IOT (اینترنت اشیا) را هم به خانه ها منتقل کنیم، زیرا تا سه سال دیگر نمی توان بدون این سرویس ارتباطی زندگی کرد.

یاسر باقری در همایش جایگاه هوشمند سازی در برندسازی ساختمان که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات بانک سپه برگزار شد، اظهارکرد: مخابرات ایران از یک اقتصاد دستوری و دولتی به اقتصاد آزاد ارتقا یافته است و زیر چتر برند مستقل مخابرات قرار دارد.

مدیر کل بررسی اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران افزود: موفقیت یک صنعت وقتی رخ می دهد که به لحاظ اقتصادی جذاب باشد.

وی با اشاره به این نکته که امروزه کشورها را با برند های مطرح آنها می شناسند، بیان کرد: شرکت مخابرات ایران یک برند ملی در کشور محسوب می شود.

باقری اضافه کرد: برند همراه اول توسط شرکت مخابرات ایران متولد و ایجاد شده است همچنین لورنتا و تانوما را از دیگر برندهای موفق این شرکت نام برد.

مدیر کل بررسی اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران با اشاره به سیاست گذاری های اشتباه در حوزه ارتباطات، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مخابرات از توسعه فیبر نوری سودی نمی برد اما به این حوزه ورود کرده و برای ارائه خدمات بیشتر به عرصه وارد شده است.

همچنین باقری با بیان اینکه امیدواریم در حوزه سیاست گذاری ها تغییراتی رقم بخورد، گفت: امیدواریم آی او تی (اینترنت اشیا) را هم به خانه ها منتقل کنیم، زیرا تا سه سال دیگر نمی توان بدون این سرویس ارتباطی زندگی کرد.

به گفته وی، ۹۵ درصد توسعه فیبر نوری در کشور بر عهده شرکت مخابرات ایران بوده است که به تازگی به دیگر اپراتور ها محول شده است.
غریب، معاون امور شعب بانک سپه استان گلستان با اشاره به این موضوع این بانک که نخستین بانک ایرانی و در آستانه ۱۰۰ سالگی قرار دارد، گفت: در تلاشیم تا بانک سپه به یک بانک کاملا دیجیتالی تبدیل شود.

قربان غریب در همایش جایگاه هوشمند سازی در برندسازی ساختمان که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات بانک سپه برگزار شد، اظهار کرد: بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و در آستانه ۱۰۰ سالگی قرار دارد.

معاون امور شعب بانک سپه استان گلستان افزود: در یک اقدام بی سرو صدا و سخت ادغام ۶ بانک نظامی در یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی بسیار دشوار بود که اخیرا در این بانک صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیون مشتری این بانک ها متوجه ادغام ۶ بانک نظامی در این بانک نشدند، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تبدیل این بانک به بزرگترین بانک کشور با بیشترین نیروی انسانی هستیم.

معاون امور شعب بانک سپه یادآورشد: در این ادغام با هیچ همکاری در هیچ کدام از بانک ها خداحافظی نکردیم.

غریب ادامه داد: بانک سپه در افق ۱۴۰۴ قرار است به یک بانک کاملا دیجیتالی تبدیل شود و در حال حاضر مشتریان بدون حضور در شعبه حساب باز کرده و درخواست وام می دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بانک سپه ۴۰ درصد نسبت به گذشته تسهیلات بیشتر به مشتریان ارائه کرده، گفت: در صنعت ساختمان چندین شغل ایجاد می شود و با افتخار می توانیم بگوییم این بانک می تواند در خدمت صنعت ساختمان باشد.

غریب با اشاره به اینکه هوشمندسازی در صنعت ساختمان یک نیاز جدی است، اظهار کرد: امیدواریم هوشمندسازی در صنعت ساختمان نسبت به گذشته در استان گلستان توسعه بیشتری پیدا کند.

 

فدوی، رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان گفت: انجمن پذیرای توسعه هوشمندسازی در ساختمان ها است و از گسترش این تکنولوژی استقبال می کند. 

مهران فدوی در همایش جایگاه هوشمندسازی در برندسازی ساختمان که عصر روز سه شنبه در سالن اجتماعات بانک سپه برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از هوشمندسازی در صنعت ساختمان می تواند توانمندی تولیدکنندگان را ارتقا دهد و همچنین در کاهش هزینه های تولید تاثیر گذار باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان افزود: انجمن انبوه سازان استان گلستان تقریبا حدود ۲۵ سال است که تاسیس شده و به لحاظ آموزشی بارها سمینارهای مختلفی برگزار کرده است.

وی بیان کرد: سازندگان باید به سمت هوشمندسازی ساختمان حرکت کنند زیرا نمی توانند نسبت به این موضوع بی توجه باشند.

فدوی یادآورشد: با توجه به ضرورتی که وجود دارد نمی توان منکر لزوم توسعه هوشمندسازی در ساختمان ها شد.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان، غیر قابل انکار است که استفاده از تکنولوژی هزینه های تولید در آینده را کاهش می دهد.

هم زمان با برگزاری همایش «نقش هوشمند سازی در برند سازی ساختمان ها» از فعالان ساختمانی و انبوه سازان گلستان که در ساخت و سازهای خود از تکنولوژی های نوین و هوشمند استفاده کرده بودند، تجلیل شد.در این همایش که درباره معرفی فناوری های نوین هوشمند سازی ساختمان ها آموزش هایی ارائه شد، از سازندگان و انبوه سازان گلستانی که در این زمینه از فناوری های نوین در ساخت و سازهای خود استفاده کرده اند تجلیل شد.

احمد کتولی، وحید شجیع، مسعود پیغمبری، دانیال محمدی، سید محمد مرتضوی و یاسر ابرزنی از تجلیل شدگان این رویداد بودند.

در متن این تقدیر نامه آمده است:

با گسترش تکنولوژی های نوین در صنعت ساختمان و ورود هوشمندسازی به صنعت، شاهد تحولات گسترده در دنیا هستیم که علاوه بر افزایش کیفیت ساخت، بر کیفیت زندگی و کسب و کار مصرف کنندگان هم تاثیرگذاشته است.

گسترش سرویس فیبرنوری در کشور بستر لازم را برای ورود و توسعه تکنولوژی های نوین ساختمان فراهم کرده و اکنون شاهد استقبال سازندگان و سرمایه گذاران این بخش هستیم.

لذا با پیچیده‌تر شدن پروژه‌های ساختمانی، استفاده از فیبر نوری و تجهیزات نوین هوشمند، ساختمان‌های ایمن‌تر، هوشمندتر و پایدارتر را تضمین کرده و فرصت تجربه و بهره مندی از فناوریهای روز دنیا را برای همگان فراهم خواهد کرد .

بدینوسیله با عنایت به تلاشهای حضرتعالی در راستای هوشمند سازی ساختمان ها با استفاده از زیرساخت شبکه فیبر نوری، از شما بعنوان سازنده موفق و پیشرو در بهره گیری از فناوری های نوین و روز دنیا، تقدیر بعمل می آید.امید است با مشارکت حداکثری سازندگان و حمایت های حضرتعالی شاهد گسترش فناوری در کشور و ارتقاء تولیدات داخلی باشیم.

حسینی، مدیر توسعه برند شرکت نگزیو گفت: هزینه هوشمند سازی ساختمان با بهره گیری از زیرساخت فیبر نوری کاهش می یابد.

هادی حسینی در همایش «نقش هوشمند سازی در برند سازی ساختمان» که عصر سه شنبه در سالن بانک سپه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از زیر ساخت ip و فیبر نوری به دلیل تنوع کاربردی، هزینه های تولید در صنعت ساختمان را کاهش می دهد.

مدیر توسعه برند شرکت نگزیو افزود: در تکنولوژی IOT (اینترنت اشیا) اتصال هر آنچه که تصور کنید، امکان دارد و به عبارتی تحولی بزرگ در حوزه دیجیتال محسوب می شود.

به گفته حسینی، شاید در وهله اول تکنولوژی نو هزینه بالایی دربرگیرد اما وقتی به مصرف همگانی برسد به طور یقین هزینه آن کاهش می یابد، لازم به ذکر است که تکنولوژی IOT به دلیل متنوع بودن مزیت هایش هزینه بالایی نیاز ندارد.

وی با اشاره مزیت های هوشمند سازی ساختمان، بیان کرد: تنها شرکتی که در ایران اینترنت اشیا را ایجاد کرده، شرکت نگزیو است.

حسینی یادآورشد: هوشمند سازی اشیا انقلاب چهارم در جهان محسوب می شود و گستردگی کاربردهای این تکنولوژی تا ۵۰ سال آینده قابل استفاده و به روز است.

مدیر توسعه برند شرکت نگزیو با بیان اینکه هوشمندسازی در بستر فیبر نوری هزینه کمتری را در بر می گیرد، گفت: در گذشته از بستر IP برای مسائل پیش پا افتاده و اینترنت استفاده می شد اما در حال حاضر می توان از این بستر استفاده‌های بهتری کرد.

به گفته وی، در دنیای اینترنت اشیا افراد با توجه به نیازهایشان خرید کاربردی می کنند و به راحتی آنها قابل ترفیع هستند.

حسینی عنوان کرد: دنیای آینده، دنیای گجت های باهوش و سرعتی است و بهره برداران صنعت می توانند با گجت های باهوش شرکت نگزیو به دغدغه هایشان پایان دهند.

وی در پایان اظهار کرد: شرکت نگزیو بزرگترین گروه هوشمندسازی ساختمان در بستر IP در خاورمیانه است.

هم زمان با برگزاری همایش «نقش هوشمند سازی در برند سازی ساختمان»، طرفین برگزاری این همایش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

هم زمان با برگزاری همایش «نقش هوشمند سازی در برند سازی ساختمان» که عصر سه شنبه در گلستان برگزار شد، طرفین برگزاری این همایش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در این تفاهم نامه شرکت مخابرات منطقه گلستان، انجمن انبوه سازان گلستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و شرکت نگزیو در راستای توسعه هوشمند سازی ساختمان ها و ترویج فناوری و علوم روز این حوزه، همکاری خود را آغاز کردند.

در بخشی از متن این تفاهم نامه آمده است:

همکاری مشترک در زمینه تدوین استاندارهای فنی و عملیاتی مطابق با آیین نامه ها و قوانین بالادستی در سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری انجمن انبوه سازان، انجمن پیمانکاران برق و …

همکاری در تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی و دستور العمل طراحی، اجرا و نظارت جهت تجهیز ساختمان ها به تکنولوژی فیبر نوری و پیگیری اخذ مصوبات لازم در قالب تفاهمنامه های کشوری.

همکاری در تامین تجهیزات جهت ارائه سرویس بر روی بسترهای فیبرنوری.

همکاری در تدوین و برگزاری دوره های آموزشی مشترک در زمینه توسعه اینترنت اشیا در استان.

گفتنی است در این همایش  دکتر سریری، مدرس هوشمند سازی  ساختمان ها و عضو نظام مهندسی کشور و محمد لطفی هم بنیانگذار نویاب نیز در خصوص هوشمند سازی و برندسازی سخنرانی کردند .

همایش «نقش هوشمند سازی در برندسازی ساختمان» با حمایت شرکت مخابرات منطقه گلستان، انجمن انبوه سازان استان گلستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، نماینده شرکت نگزیو در استان گلستان و آژانس ارتباطات تجاری نویاب در سالن بانک سپه استان گلستان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها