واکنش وزیر دفاع به مصوبه کاهش خدمت سربازی در مجلس:

مسئولیت با ستادکل نیروهای مسلح است

گزارش وزیر دفاع به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

افزایش ۴ برابری صادرات محصولات نظامی در ۳ سال گذشته

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نشست مشترک اعضای این کمیسیون با امیر آشتیانی گفت: وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه در ۳ سال گذشته، از رشد ۴ برابری صادرات صنایع دفاعی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم رضایی در توضیح نشست عصر امروز سه‌شنبه (۲ مردادماه) کمیسیون متبوعش، گفت: امروز جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسئولان وزارت دفاع در محل این وزارتخانه برگزار شد و امیرسرتیپ آشتیانی گزارشی از دستاورد‌های این وزارتخانه ارائه داد و به تنوع فعالیت‌ها در وزارتخانه در حوزه صنایع دفاعی، حقوقی، مهندسی، دیپلماسی دفاعی و ... اشاره کرد.

وی افزود: امیرآشتیانی تاکید کرد که کار اصلی وزارت دفاع در دولت سیزدهم، قرار گرفتن این وزارتخانه در مسیر راهبرد‌های کلان کشور بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره جزییات گزارش وزیر دفاع، توضیح داد: او به رشد چهار برابری صادرات دفاعی در ۳ سال گذشته اشاره کرد. همچنین یادآور شد که رژیم صهیونیستی به رغم هزینه‌های گزافی که انجام داد، در تکمیل دفاع هوایی خود ناموفق بود و دچار ضعف است.

رضایی اظهار کرد: دیگر مسوولان وزارتخانه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در دولت سیزدهم ارائه دادند که از جمله به این موضوع اشاره شد که تولید نظامی در این دوره ۲.۵ برابر شده و صادرات محصولات نظامی رشد سه برابری داشته است. همچنین همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی ۴.۶ برابر شده است.

وی افزود: وزیر دفاع در گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که در این دولت، حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح که ۲ برابر شده است. البته خبر دادند که متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح به زودی اجرایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طبق گفته امیرآشتیانی، فروش صنایع دفاعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: همچنین او گفت که طبق برنامه ریزی انجام شده این میزان رو به رشد است.

رضایی اضافه کرد: امیرآشتیانی همچنین گزارشی درباره محصولات، فناوری‌ها، زیرساخت‌ها، بومی سازی قطعات در مجموع وزارت دفاع ارائه دادند. 

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در این باره بیان کردند، تصریح کرد: اعضای کمیسیون حمایت ویژه خود را از این وزارتخانه اعلام کردند تا وزارت دفاع به سطح بالایی از بازدارندگی و تولید قدرت برسد. البته انتظار کمیسیون از وزارت دفاع، اجرایی کامل تکالیف محوله طبق برنامه هفتم توسعه است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی از نمایشگاه صنایع دفاع بازدید کردند

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون در ادامه از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و دفاعی سازمان صنایع دفاع بازدید کردند، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ محصول دفاعی که از طریق تحقیقات دفاعی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تولید شده است، به نمایشگاه گذاشته شده بود.

وی افزود: خودرو‌های تاکتیکی سبک و سنگین، انواع سلاح و مهمات، سامانه‌های آفندی و پدافندی، جلیقه ضدگلوله، راکد، انواع موشک، گلوله، مین، بمب‌های هدایت شونده، نارنجک سرجنگی، فرستنده‌ها و گیرنده‌ها، پهبادها، در ۶ گروه صنعتی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تجلی پیشرفت کشور در صنایع دفاعی بود که مورد تجلیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها