مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر؛

گروه‌های راه یافته به دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی معرفی شدند

در این رویداد یک گروه از اهرم تنگستان و 2 گروه از آبپخش و برازجان شهرستان دشتستان با اجرا مجلس حضرت ابوالفضل (ع) به سوگواره راه پیدا کردند.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۵۰
به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ گفت: در این رویداد یک گروه از اهرم تنگستان و 2 گروه از آبپخش و برازجان شهرستان دشتستان با اجرا مجلس حضرت ابوالفضل (ع) به سوگواره راه پیدا کردند.
وی بیان کرد: یک گروه از زیارت شهرستان دشتستان با مجلس شهادت حضرت قاسم وعلی اکبر (ع) و 2 گروه از جتوط شهرستان دشتستان و خورموج شهرستان دشتی نیز با مجلس حضرت علی اکبر (ع) به مرحله پایانی دوازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر راه یافتند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در مجلس شهات طفلان حضرت زینب (س) یک گروه از دهقاید شهرستان دشتستان و در مجلس شهادت امام حسین (ع) یک گروه از ریشهر شهر بوشهر به مرحله پایانی راه پیدا کردند. افروغ ادامه داد: این رویداد همزمان با دهه سوم محرم (هفتم تا دهم مرداد ۱۴۰۳) در محله باستانی " ریشهر" بوشهر برگزار می‌شود.
افروغ یادآور شد: فراخوان این سوگواره در سال جاری با هدف ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه شبیه‌خوانان استان و با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی و هنری با همکاری این اداره‌کل منتشر شده است.
وی ادامه داد: دوازدهمین سوگواره شبیه‌خوانی استان بوشهر با هدف پاسداشت فرهنگ متعالی و معنوی، ترویج آموزه‌های هنر شبیه‌خوانی، پیوند بیش از پیش جامعه به‌ویژه جامعه جوان امروز با هنر شبیه‌خوانی، نکوداشت و پاسداشت شبیه‌خوانان خلاق تعزیه استان و کشف و معرفی استعدادهای امیدبخش در این حوزه برگزار می‌شود.
افروغ افزود: زمان برگزاری دوازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر همزمان با دهه سوم محرم (هفتم تا دهم مرداد ۱۴۰۳) در محله باستانی " ریشهر" بوشهر پیش‌بینی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها