در نشست با متقاضیان نهضت ملی مسکن شهر جدید چاه مبارک مطرح شد؛

تمدید قرارداد ۶ماهه متقاضیان برای گرفتن پروانه ساخت و شروع کار

در دومین نشست با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چاه مبارک مطرح شد؛

تعیین تکلیف ساخت اراضی طرح نهضت ملی مسکن

با توجه به محدودیت های قانونی و پایان مهلت تعهد شده از سوی متقاضیان برای آخرین بار این مهلت تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۷۹۳
به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر؛معاون عمرانی فرمانداری شهرستان عسلویه گفت: پس از گذشت دوسال ازانعقاد قرارداد واگذاری اراضی متاسفانه تاکنون هیچ گونه ساخت و سازی انجام نگرفته است و با پیگیری های فرمانداری و برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکلات و رفع بخش عمده ای از موانع پیش رو انتظار میرفت که متقاضیان نسبت به تعهدات خود جهت تهیه نقشه ، صدور پروانه و آغاز عملیات اجرایی اقدام می کردند.
 
روح الله قاسمی در دومین نشست با عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چاه مبارک و سایر اعضای شورای تامین مسکن عسلویه دردوشنبه یکم  مرداد ماه اظهارکرد: با توجه به محدودیت های قانونی و پایان مهلت تعهد شده از سوی متقاضیان برای آخرین بار این مهلت تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید می‌شود تا اگر قصد دارید زمین را ساخت کنید فرصت داشته باشید، در غیر اینصورت قرارداد واگذاری ابطال خواهد شد.
 
وی افزود: اگر به هر علتی قصد ساخت ندارید قرارداد واگذاری به صورت خودکار ابطال خواهد شد و عملا امتیاز پس از گذشت دوسال از دستتان خواهد رفت.
 
روح الله قاسمی در خصوص شرایط انصراف، گفت: متقاضیانی که انصراف خود را اعلام کنند وجه اولیه بازگشت داده خواهد شد؛ اما بهترین اقدام این است زمینی که به صورت آماده سازی شده و با شرایط ویژه مهیا گردیده و در اختیارتان قرار گرفته در اسرع وقت عملیات اجرایی آغاز گردد.
 
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در نشست با معاون فرماندار شهرستان عسلویه و مالکان اراضی چاه مبارک ،گفت: اراضی واگذار شده به مردم به صورت قطعات ویلایی یک طبقه حیاط دار است که براساس دستورالعمل طرح نهضت ملی مسکن داری تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی بانک مسکن است، که متقاضیان می بایست پس از اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به بانک مسکن شعبه عسلویه مراجعه کنند.
 
آرش ابنی اظهار کرد: پس از حدود دو سال واگذاری این اراضی به مردم، هنوز ساخت و سازی مشاهده نشده است و این در حالی است که ادارات خدمات رسان مشروط به شروع عملیات اجرایی آمادگی لازم خود را جهت ارائه خدمات اعلام نموده اند.
 
عضوهیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بیان کرد: علیرغم آنکنه برخی از موضوعات در تعهد شرکت عمران شهر جدید عالیشهر نبوده به عهده گرفتیم اما حرکت مثبتی از افرادی که زمین ها را تحویل گرفته اند مشاهده نشده است.
 
ابنی در خصوص دیدگاه شرکت عمران شهرهای جدید کشور و شورای مسکن استان، اذعان داشت: با توجه به شرایط فعلی و عدم پیگیری و استقبال متقاضیان برای شروع ساخت نظر و دیدگاهشان این است که احتمالا نیاز و کمبود مسکن در شهرستان عسلویه و شهر چاه مبارک وجود ندارد؛ زیرا که وقتی زمینی به مدت دوسال واگذار می‌شود و هیچ اقدامی در آن صورت نمی گیرد پس حتما به آن نیازی ندارند و یا یک نیاز کاذب است.
 
این مقام مذکور ضمن یادآوری امتیازهای این اراضی از جمله قرارداد اجاره ۹۹ساله و تسهیلات ۵۵۰میلیون تومانی ساخت مسکن، گفت: بر اساس قوائد و ضوابط پس از گذشت شش ماه از انعقاد قرارداد و واگذاری زمین باید کار ساخت انجام و پس از دوسال تمام میشد اما با وجود تمدید چند باره تاکنون هیچ‌اقدامی انجام نشده است.
 
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید عالیشهر خطاب به مالکان این اراضی افزود: با توجه به آخرین تصمیمات شورای مسکن استان و تاکیدات شرکت عمران شهرهای جدید مینی بر تعیین تکلیف اراضی واگذار شده برا دومین بار جلسه در سال جاری تشکیل شده و بر همین اساس و برای آخرین فرصت تا پایان شهریور ماه سال جاری مهلت شروع عملیات اجرایی را تمدید و انتظار داریم متقاضیان‌ نیز از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
 
این مقام‌مسئول اضافه کرد: بدیهی است در پایان مهلت داده شده بنا به محدودیت های قانونی فعلی علیرغم میل باطنی مجموعه شرکت عمران قراردادهایی که تا آن تاریخ اجرایی نشود ابطال خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها