برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع شهرستان همدان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳، ۲۰۵ هکتار از اراضی آبی شهرستان همدان زیر کشت کلزا قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود ۳ تن در هکتار کلزا از مزارع برداشت می‌شود، افزود: با توجه به سطح زیر کشت، حدود ۶۱۵ تن دانه روغنی از مزارع همدان به مراکز خرید دولتی به منظور استحصال روغن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: مزایای کشت کلزا، از جمله بهبود ساختمان خاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع، افزایش مواد آلی و ارتقای حاصلخیزی خاک است.

ایرانپور در بخش دیگر با تاکید بر اینکه كلزا از مهم‌ترين گياهان زراعی است كه از دانه آن برای توليد روغن استفاده می‌شود گفت:
می‌توان كلزا را در تناوب با گندم و جو به عنوان يك محصول پایيزه اقتصادی كشت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه هزینه اولیه برای کشت کلزا پایین‌تر از محصولات دیگر است خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی آن دو برابر قیمت گندم و از لحاظ اقتصادی برای کشاورزان به صرفه است.

وی در پایان عنوان کرد: روغن كلزا در مقايسه با روغن حاصله از سایر دانه‌های روغنی، به دليل حضور اسيدهای چرب اشباع نشده، بدون كلسترول و از كيفيت غذایی بالایی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها