سخنگوی شورای شهر یزد:

اختصاص۷۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی‌ معابریزد

یزد- سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: تملک و آزادسازی ۲۴ معبر به تنهایی ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده و امیدواریم با اجرای آن شاهد اتفاقات خوبی در کاهش ترافیک برخی معابر شهر باشیم.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۶۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت اسلام سید محمدناصر حیدری در نشست با خبرنگاران اظهار دشت: بودجه شهرداری یزد برای امسال ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد مصوب شده‌ که بیشترین حجم اعتبار امسال شهرداری یزد مربوط به مسائل عمرانی، حمل و نقل و ترافیک است.

وی گفت: در کلان طرحهای شهرداری یزد، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی معابر، ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد و اصلاح تقاطع‌های یزد، ۵۰ میلیارد برای استفاده بهینه از منابع آب و ۲۴۰ میلیارد اعتبار نیز برای آسفالت معابر، زیرسازی و جدول‌گذاری اختصاص یافته است.

حیدری افزود: فقط ۲۹ درصد از بودجه شهرداری یزد سهم هزینه‌های جاری شده و ۶۹ درصد از آن سهم هزینه‌های عمرانی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد علت تاخیر اجرای برخی طرح‌های شهرداری را عدم اطلاع لازم از تاسیسات قدیمی دستگاه‎های خدماتی زیر معابر و اتفاقات ناخواسته در جریان عملیات اجرایی خواند و گفت: نمونه بارز آن تقاطع غیرهمسطح صاحب الزمان(عج) بود که با سه ماه تاخیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

حیدری یکی دیگر از علل تاخیر در اجرای طرحهای شهرداری را واگذاری تامین منابع مالی جابجایی تاسیسات توسط خود دستگاه‌های خدمات رسان براساس قوانین جدید ذکر کرد.

عضو شورای شهر یزد در ادامه به طرح‎های مرتبط با زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۱ طرح از جمله زمین‌های چمن کوچه بیوک و پارک دانش و پارک امام سجاد امامشهر، زمین چمن خیرآباد، زمین ساحلی پنبه کاران، بازپیرایی زمین اسکیت منطقه صفائیه و مهرآوران، زمین پتانک محمودآباد ایجاد و برای استفاده اهالی محلات تحویل آنها شده است و در سال جاری نیز ۱۶ طرح زیرساختی ورزشی در دست اجرا داریم.

حیدری عنوان کرد: در بخش فرهنگسراهای شهر یزد نیز فرهنگسرای «وحی و اندیشه» در خانه چارسوقی‌ها ایجاد شده و تلاش داریم در زمینه باورهای اسلامی با ایجاد نمایشگاهی آن را پیش ببریم.

وی به راه اندازی مرکز پژوهش‌های مطالعات بانوان با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری، ایجاد پژوهشکده مادر و فرزند و پیگیری ایجاد فرهنگسرای رسانه در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: یک فرهنگسرا با موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ابتدای خیابان ایرانشهر در مرحله تجهیز قرار دارد.

سخنگوی شهرداری یزد در این نشست با اشاره به برنامه ریزی‌های متنوع شهرداری در مجموعه کارخانه جنوب، اظهار داشت: موزه علوم طبیعی یزد در مکان فعلی خود در حال نابودی است لذا شهرداری اعلام آمادگی کرده تا آن را با نظارت آموزش و پرورش استان جهت استفاده بهینه به کارخانه تاریخی جنوب انتقال دهد که تاکنون موافقتی با آن نشده است.

حامد سلطانی درخصوص ماحصل خواهرخواندگی‌های یزد با دیگر شهرهای دنیا، گفت: یکی از معضلات نبود مدیریت یکپارچه شهری و ایفای نقش شهرداری‌ها تنها به عنوان تسهیل‌گر در این حوزه است به نحوی که پس از انعقاد پیمان خواهرخواندگی، هر یکی از بخش‌ها اعم از فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی به صورت مجزا فعالیت و مراوده برقرار می‌کنند.

 

newsQrCode
برچسب ها: شورا یزد معبر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها