یافا؛ خونخواه غزه

عملیات موفقیت‌آمیز و بی‌سابقه مقاومت یمن علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، شوک امنیتی و اجتماعی سختی را به ساکنان اراضی اشغالی و سران این رژیم اشغالگروکودک‌کش واردساخته است. این به معنای آغاز فاز جدید عملیات یمنی‌ها علیه صهیونیست‌هاست. عدم توانایی تل‌آویو در رهگیری پهپاد یمنی‌ها ازیک‌سووعزم مقاومت یمن برای استمراراین عملیات،بیانگر تشدیدضریب آسیب‌پذیری اسرائیل در جنگ غزه است.
عملیات موفقیت‌آمیز و بی‌سابقه مقاومت یمن علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، شوک امنیتی و اجتماعی سختی را به ساکنان اراضی اشغالی و سران این رژیم اشغالگروکودک‌کش واردساخته است. این به معنای آغاز فاز جدید عملیات یمنی‌ها علیه صهیونیست‌هاست. عدم توانایی تل‌آویو در رهگیری پهپاد یمنی‌ها ازیک‌سووعزم مقاومت یمن برای استمراراین عملیات،بیانگر تشدیدضریب آسیب‌پذیری اسرائیل در جنگ غزه است.
کد خبر: ۱۴۶۵۳۰۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

انصارالله یمن در حمله‌ای بی‌سابقه ساختمانی را در چند ده متری ساختمان سفارت آمریکا در شهر تل‌آویو، مورد هدف قرار داد. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با نفوذ ازطریق دریا و با پهپاد رادارگریز جدید«یافا» انجام شده است. سریع از تداوم این حملات به عمق اراضی اشغالی و به بانک اهداف رژیم اسرائیل تا زمان تداوم حمله این رژیم به غزه خبر داد. مقامات ارتش اسرائیل این حمله را تایید کرده‌اند.درجریان این حمله که به ساختمانی درنزدیکی سفارت آمریکا درتل‌آویو انجام شده، دست‌کم یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

صدای انفجار به حدی بوده که تا شعاع ۴۰ کیلومتری شنیده شده است. مقامات ارتش اسرائیل در واکنش اولیه به این حمله مدعی شده‌اند که پهپاد یمنی را شناسایی کرده‌اند اما به‌دلیل خطای انسانی قادر به منهدم کردن آن پیش از اصابت به هدف نشده‌‌اند! رمزگشایی ازاین اعتراف ارتش یمن چندان دشوار نیست: در سناریوی اول، ارتش یمن پهپاد یمنی را مشاهده کرده اما قادر به رهگیری آن نشده است. دراین صورت، ارتش اسرائیل باموج جدیدی ازحملات پهپادی مواجه خواهد بود که با وجود تشخیص جهت و اهداف آنها، قادر به رهگیری آنها نخواهد بود. سناریوی دوم، معطوف به عدم توانایی تشخیص پهپهادهاست. در این صورت، شرایط بیشتر به ضرر تل‌آویو خواهد بود، زیرا زمانی که قدرت تشخیص پهپادها وجود نداشته باشد، متعاقبا شاهد افزایش دامنه و تبعات این حملات موفقیت‌آمیز هستیم. عملیات اخیر یمنی‌ها قطعا نقش موثری در تقویت موازنه قدرت به سود جبهه مقاومت ایفا خواهد کرد. 
   
غوغای حزب‌ا...

ماجرا به این نقطه ختم نشد. رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان نیز در حالی که رژیم اشغالگر صهیونیستی در شوک ناشی از عملیات پهپادی یمنی‌ها در قلب تل‌آویو بودند، شوک دیگری را به صهیونیست‌ها وارد ساختند. حزب‌ا... لبنان با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که چندین عملیات ‌جدید علیه مراکز نظامی صهیونیستی برای حمایت از مردم ومقاومت فلسطین انجام داده است. رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در پادگان «رامیم» با موشک برکان هدف قرار داد و موشک مستقیما به هدف اصابت کرد و به هلاکت و زخمی شدن چندین نظامی صهیونیست منجر شد. همچنین رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه نظامی «المطله» رژیم اسرائیل را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده و در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد کرده است. مقامات ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی، درصدد سانسور تلفات خود در این حمله بر آمده است. رزمندگان مقاومت اسلامی محل استقرار نظامیان و توپخانه‌های رژیم‌صهیونیستی را نیز در پایگاه «خربه ماعر» با ده‌ها راکت کاتیوشا و موشک فلق هدف قرار داده که به هلاکت حداقل چهار نظامی صهیونیست منجر شده است. بنابراین، طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد غوغای مقاومت یمن و لبنان در حمایت از مردم فلسطین هستیم. به این ترتیب معادلات نبرد به ضرر واشنگتن و تل‌آویو پیچیده‌تر شده است.

پهپاد یافا در یک نگاه 

نام پهپاد یافا مورد توجه بسیاری از تحلیلگران امنیتی در منطقه و نظام بین‌الملل قرار گرفته و تبدیل به نماد استیصال و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر مقاومت یمن شده است. مقامات یمنی تاکید کرده‌اند تا زمانی که بمباران فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه پیدا کند، به عملیات خود در عمق استراتژیک اراضی اشغالی ادامه خواهند داد. پهپاد جدید و تهاجمی یافا ساخت یمن است.

یافا رادار گریز و قادر است از سامانه‌های رهگیری پیشرفته عبور کند؛ همچنین توانسته است حدود ۲۰۰۰کیلومتر پرواز کند.براساس گزارش منابع سعودی ارتش رژیم اسرائیل تحقیقاتی در مورد این‌که چگونه پهپاد یافا توانسته این مسافت را در عرض ۱۰ساعت طی کند،آغاز کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی ابعاد این پهپاد را بزرگ توصیف کرده و اعلام کردند که از سمت دریا درارتفاع پایین به تل‌آویو نزدیک شدوتوانسته ازهمه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبوروبه ساختمانی درتل‌آویوبرخورد کند. اصلی‌ترین نگرانی و وحشت رژیم اشغالگر صهیونیستی در برهه کنونی، تکرار این عملیات در ابعادی وسیع‌تر است. آنچه در تل‌آویو رخ داد، از یک‌سو نشان می‌دهد عمیق‌ترین لایه‌های امنیتی صهیونیست‌ها در تیررس گروه‌های مقاومت یمن و لبنان قرار دارد و از سوی دیگر، قدرت پیشگیری و حتی اقدام فوری در قبال این عملیات‌های اجتناب‌ناپذیر از سوی رژیم کودک‌کش اسرائیل وجود ندارد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها