معاون وزیر نیرو:

افزایش کیفیت و پایداری آب همدان در دستور کار است

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تکمیل اتصالات مخازن آبی در دو زون بین دو ایستگاه مخزن نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اخذ مجوز ماده ٢٣ برای دسترسی پايدار به آب در شهرستانهای بهار، کبودرآهنگ و فامنین در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۴۶۵۱۴۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی حیدری در جلسه فوق‌العاده بررسی مشکلات آب همدان، اظهار داشت: با توجه به تشخیص متخصصین، اگرچه آب همدان بسیار با کیفیت است اما برای افزایش پایداری و کیفیت بیشتر، اعتباراتی تخصیص داده شده است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو افزود: در مدت تنش آبی در دو سال گذشته همدان، با پیگیری‌های دولت شهید آیت‌الله رئیسی، وزیر نیرو، استاندار و مسئولین استان شاهد همدلی و همکاری مثال‌زدنی بودیم.

وی بیان کرد: طرح انتقال آب سد تالوار به شهر همدان با اعتباری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و آب به تصفیه‌خانه شهر همدان منتقل شد.

حیدری گفت: تصفیه‌خانه شیخی‌جان که طبق طرح در این محل احداث شده، به بهره‌برداری رسيده و با تجهیزات جدید و به‌روز به یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور تبدیل می‌شود.

معاون وزیر نیرو عنوان کرد: وزیر نیرو در سفر پیشین به همدان بر تكميل این طرح تأکید داشت و امروز نیز پیگیری‌های لازم در جلسه‌ای با استاندار و مدیران مربوطه انجام شد.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد شد که نام تصفیه‌خانه شیخی‌جان به نام “شهدای خدمت” تغيير يابد که مراحل پیگیری آن در حال انجام است.

حیدری اظهار داشت: در زمان پیگیری طرح آبرسانی به شهر همدان، خط بای‌پس هفده کیلومتری در کمتر از چهل و پنج روز احداث شد که این اقدام در نوع و زمان خود بسیار بی‌سابقه بود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تکمیل اتصالات مخازن آبی در دو زون بین دو ایستگاه مخزن نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اخذ مجوز ماده ٢٣ برای دسترسی پايدار به آب در شهرستانهای بهار، کبودرآهنگ و فامنین در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تلاش می‌شود که این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند تا مشکلات کم‌آبی در این مناطق نیز برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولین، مدیران و مردم همدان که در این مدت با صبوری و همکاری بی‌نظیر خود باعث پیشرفت و بهبود وضعیت آب در استان شده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آب آب شرب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها