۸۰ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

یزد- مدیرکل تامین اجتماعی یزد گفت: ۸۰ درصد جمعیت استان یزد از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۶۲
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدعلی میرزایی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی در کشور است ودر حال حاضر بالغ بر نیمی از جمعیت کشورمان معادل ۴۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد گفت: مفتخریم در استان یزد بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند به طوری که یزد از حیث ضریب تحت پوشش بیمه‌شدگان، رتبه اول کشور است.

میرزایی افزود: در حال حاضر از مجموع یک میلیون و ۳۰۰  هزار نفر جمعیت استان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از علل بالا بودن سرانه بیمه‌، فرهنگ غنی و آینده‌نگری مردم استان و مهاجرپذیری بالا به دلیل وجود فرصت‌های شغلی است.

مدیرکل تامین اجتماعی یزد از راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در شهرک‌ صنعتی یزد در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای ایجاد شعبه میبد و بهاباد نیز اخذ شده و بعد از طراحی‌های لازم، عملیات ساخت آنها آغاز می شود.

در ادامه نشست مدیر درمان تأمین اجتماعی یزد از تکمیل فاز اول بیمارستان سرطان یزد با ظرفیت ۱۵۰ تخت خبر داد و افزود: این بیمارستان در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول تمام شده و فاز دوم نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

حامد هاتفی گفت: این بیمارستان در مقابل پارک کوهستان یزد در حال ساخت است که فاز اول آن با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تحویل شده و مراحل ساخت در فازهای بعدی نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: در حال حاضر خدمات درمانی بیماران سرطانی به صورت غیرمستقیم بر اساس قرارداد سازمان با مراکز درمانی غیرملکی تأمین اجتماعی اعم از بیمارستان‌های دانشگاهی، دولتی و خصوصی ارائه می‌شود به طوری که ۹۰ درصد هزینه در مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی و ۳۰ درصد از هزینه مراکز سرپایی از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۷ بیماری خاص به عنوان صعب العلاج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت، گفت: تمام سرطان ها ، بیماری "ام اس " ، شیمی‌درمانی ، رادیوتراپی و دیگر بیماری های صعب العلاج زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

هاتفی افزود: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: در استان بیماری صعب العلاجی نداریم که به مدیریت درمان تامین اجتماعی مراجعه و اسناد و مدارک خود را ارائه کرده باشد و هزینه آن پرداخت نشود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به خدمات بیمارستان شهدای کارگر گفت: در سال گذشته در این بیمارستان ۲۵ هزار نفر بستری و ۱۳ هزار عمل جراحی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ میلیون بسته خدماتی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی، فیزیوتراپی به مراجعین این بیمارستان ارائه شده است.

معاون تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان یزد هم با بیان اینکه بخش زیادی از خدمات این سازمان در قالب خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، گفت: تاکنون زمینه ارائه ۵۶ خدمت سازمان به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش از طریق اپلیکیشن «تأمین‌ من» فراهم شده که تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی به خدمات سازمان را برای شهروندان ایجاد کرده است.

حسین ثقفی افزود: مهمترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمه‌پردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینه‌های کوتاه مدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخه‌های پزشکی و خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۲۸ هزار و ۱۸۷ کارفرمای حقیقی و حقوقی در استان اظهار داشت: در بخش مستمری بگیران نیز تامین اجتماعی از بیستم تا پایان هر ماه به ترتیب حروف الفبا موظف به پرداخت مستمری است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها