نشت‌یابی و رفع نشتی اکونومایزر  واحد سه بخار نیروگاه بندرعباس
در دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۰درصد  بندرعباس و در کمترین زمان ممکن رقم خورد؛

نشت‌یابی و رفع نشتی اکونومایزر  واحد سه بخار نیروگاه بندرعباس

همایش معرفی مدارس انرژی اتمی در بندرعباس برگزار شد

همایش معرفی مدارس انرژی اتمی با حضور مدیرعامل موسسه صنعت هسته ای کشور درمجموعه فرهنگی تربیتی غدیر  بندرعباس برگزار شد.
همایش معرفی مدارس انرژی اتمی با حضور مدیرعامل موسسه صنعت هسته ای کشور درمجموعه فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۷۶

هرمزگان-جام جم انلاین-همایش معرفی مدارس انرژی اتمی با حضور مدیرعامل موسسه صنعت هسته ای کشور درمجموعه فرهنگی تربیتی غدیر  بندرعباس برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ایمن همایش اظهار کرد:از یکسال قبل که عملیات احداث نیروگاه هسته‌ای در سیریک آغاز شد اقدامات اولیه برای ایجاد هنرستان انرژی اتمی در بندرعباس هم پیگیری شد.

به گفته محمد قویدل ، فضای آموزشی مدرسه انرژی هسته ای بندرعباس جنب پارک شهدای آزادگان در حال تکمیل است و تا شهریور به پایان خواهد رسید.

وی با بیان این که مدارس انرژی اتمی ازجمله موفق ترین مدارس کشور در المپیاد و کنکور است، خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی برای نیروگاهی با چنین مختصاتی به نیروهایی با شناخت پایه از این حوزه نیاز دارد تا آموزشی مدون بر پایه اصول و منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان پیگیری های شخص استاندار در این زمینه را راهگشا دانست و این را نقطه آغازی بر فعالیت‌های موسسه صنعت هسته ای کشور در هرمزگان دانست که درخت تناوری برای سال های آینده خواهد شد که میوه های شیرین آن نصیب استان می‌شود.

قویدل از همه خیرین هرمزگان بخصوص خیرین اتاق بازرگانی بندرعباس که پای کار هستند هم قدردانی و گفت: هفته گذشته آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور و سرپرست ریاست جمهوری از استاندار هرمزگان بواسطه تلاش خیران قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین اضافه کرد: مهم تر از فضای فیزیکال در تحقق اهداف آموزش و پرورش، تعالی علمی و فکری دانش آموزان است که با حضور چنین موسساتی گام‌های مهمی انجام خواهد شد و می طلبد خانواده‌ها و همکاران ما خودشان را با این تحولات همراه کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان بیان کرد: این مدارس در شهر بندرعباس از مهرماه راه‌اندازی خواهد شد و با دو دوره آموزشی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه با رشته‌های تجربی و ریاضی آغاز به کار خواهد کرد.

قویدل ادامه داد: ظرفیت پذیرش این مدرسه بستگی به ثبت‌نام‌کنندگان که از طریق سایت انرژی اتمی کشور دارد و دانش‌آموزان علاقه‌مند در تحصیل در این رشته باید در فرایند پیش ثبت‌نام شرکت کنند و در مرحله بعد آزمون از دانش‌آموزان گرفته می‌شود و افراد برگزیده از اول مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان در ادامه گفت: چشم‌انداز این واحد آموزشی برای پوشش نیروی انسانی توسط دانش‌آموزان برای آینده نیروگاه اتمی در سیریک است.

قویدل ادامه داد: باتوجه‌ به اینکه این مدرسه در سایر استان‌ها عملکرد و کارنامه مناسبی داشته است، امیدواریم برای دانش‌آموزان هرمزگان نیز آینده درخشان رقم بخورد.

وی تأکید کرد: زمان پیش ثبت‌نام از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود و علاقه‌مندان می‌تواند با مراجعه به سایت موردنظر دانش‌آموزان خود را برای ادامه تحصیل ثبت‌نام کنند.

قویدل در پایان ازانعقاد تفاهم نامه ای با موسسه صنعت هسته ای کشور برای آموزش و رشد معلمان استان و بهره گیری از ظرفیت فرهنگیان استان در این مدارس خبر داد.

نیروی مورد نیاز برای نیروگاه اتمی سیریک در هرمزگان تأمین می شود
مدیرعامل موسسه صنعت هسته‌ای کشور نیز در این همایش هدف از تاسیس مدرسه انرژی اتمی در استان هرمزگان را تربیت نیروهای متخصص بومی جهت تصدی مشاغل در نیروگاه اتمی سیریک در سالهای آتی عنوان کرد.
 
شهرام ملازاده به اهمیت ایجاد مدارس انرژی اتمی در راستای تربیت نیروهای متخصص برای آینده کشور اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد که این همکاری‌ها باید ادامه یابد تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان هرمزگان به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.
 
وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به استان هرمزگان و افتتاح پروژه‌های متعدد در این استان، از جمله نیروگاه اتمی سیریک، گفت: هدف ما از تاسیس مدرسه انرژی اتمی در این استان، تربیت نیروهای متخصص بومی است تا در آینده بتوانند در نیروگاه اتمی سیریک مشغول به کار شوند.
 
ملازاده در بخش دیگری از سخنان‌خود به اهداف مدارس انرژی اتمی و انطباق با سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: تربیت نیروی انسانی موحد مومن و معتقد ارتقاء فعالیت‌ها و اثربخشی نظام تعلیم و تربیت گسترش و تامین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی بازنگری و بازسازی ساختارها ارتقاء اثربخشی و کارایی نیروی انسانی شاغل در مجموعه افزایش مشارکت در ارتقاء نظام آموزشی کشور از جمله اهداف تاسیس مدارس انرژی اتمی در کشور است.
 
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از نیروهای نخبه و مستعد استان در مدیریت و اداره مدارس انرژی اتمی، افزود: تلاش ما این است که از بهترین پرسنل آموزش و پرورش استان برای این مدارس استفاده کنیم. این رویکرد نه تنها به ارتقای کیفیت آموزشی کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود نیروهای بومی از همان ابتدا با فلسفه و اهداف این مدارس آشنا شوند.
 
ملازاده همچنین به موفقیت‌های دانش‌آموزان مدارس انرژی اتمی در مسابقات جهانی اشاره و اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در مسابقات جهانی ژنو پنج مدال کسب کردند و این نشان‌دهنده سطح بالای آموزشی و تربیتی این مدارس است. این موفقیت‌ها تنها به دلیل تمرکز بر آموزش نیست، بلکه توجه به پرورش و توسعه همه‌جانبه دانش‌آموزان نیز در دستور کار ما قرار دارد.
 
لازم به ذکر است ؛همچنین شهرام ملازاده مدیر عامل موسسه صنعت هسته ای کشور به همراه آرش رضایی معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار هرمزگان و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان از پروژه مدرسه در حال ساخت انرژی اتمی بندرعباس بازدید کردند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها