بزرگراه توحید قشم با حضور معاون وزیر راه افتتاح شد

قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل‌ به رمکان امروز پنجشنبه ۲۱ تیر با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح و بهره برداری شد.
قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل‌ به رمکان امروز پنجشنبه ۲۱ تیر با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح و بهره برداری شد.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۲۸

هرمزگان-جام جم انلاین-قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل‌ به رمکان امروز پنجشنبه ۲۱ تیر با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح و بهره برداری شد. 

 معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: طول مسیر بزرگراه توحید ۱۰ کیلومتر رفت و ۱۰ کیلومتر برگشت است.

سعید اکبریان ادامه داد: بخش نخست این‌ طرح تا روستای نخل‌گل در ۲ مسیر رفت و برگشت هر مسیر به طول ۲.۵ کیلومتر بهره برداری شده است.

وی توضیح داد: عملیات اجرایی قطعه یک این بزرگراه با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و با اجرای رفیوژ میانی، جداول کناری، احداث روشنایی و آسفالت افتتاح شده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: افتتاح و بهره برداری از این بزرگراه با هدف تحقق توسعه پایدار جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده‌های مواصلاتی سطح جزیره و خدمت رسانی بهتر به گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس انجام شده است.

در آیین افتتاح این بزرگراه امام جمعه، رییس سازمان منطقه آزاد، رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، رییس تبلیغات اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم حضور داشتند.

شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این شهرستان مرزی شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها