شروع خدمت سلامت هوشمند در قشم؛

دسترسی رایگان به پزشکان متخصص با خدمت سلامت هوشمند

مدیر هوش مصنوعی و هوشمند سازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:سازمان منطقه آزاد قشم به منظور بهبود وضعیت بهداشت و درمان در جزیره قشم و رفع کمبودهای موجود، با همکاری شرکت دکتر ساینا، خدمت جدیدی به نام «خدمت سلامت هوشمند» را برای اولین بار در سطح جزیره ارائه کرده است.
مدیر هوش مصنوعی و هوشمند سازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:سازمان منطقه آزاد قشم به منظور بهبود وضعیت بهداشت و درمان در جزیره قشم و رفع کمبودهای موجود، با همکاری شرکت دکتر ساینا، خدمت جدیدی به نام «خدمت سلامت هوشمند» را برای اولین بار در سطح جزیره ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۹۲

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر هوش مصنوعی و هوشمند سازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:سازمان منطقه آزاد قشم به منظور بهبود وضعیت بهداشت و درمان در جزیره قشم و رفع کمبودهای موجود، با همکاری شرکت دکتر ساینا، خدمت جدیدی به نام «خدمت سلامت هوشمند» را برای اولین بار در سطح جزیره ارائه کرده است. 

احسان عبدل زاده افزود: این خدمات با هدف افزایش دسترسی به خدمات پزشکی و کاهش مشکلات مربوط به مسافت و زمان‌بری نوبت‌گیری، تیکت‌های ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد رایگان برای اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، روستاییان و ساکنان قشم اختصاص داده شده است. تاکنون ۱۲ هزار ویزیت آنلاین انجام شده و برای افراد پرونده‌های پزشکی تشکیل شده است.

عبدل زاده، عنوان کرد: بیش از ۲۶۰ پزشک متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله داخلی، زنان و زایمان، پوست و مو، جراحی مغز و اعصاب، کودکان، کلیه و مجاری ادراری، روانپزشکی، چشم پزشکی، قلب و عروق و سایر تخصص‌ها مشغول ارائه خدمت به مردم جزیره هستند.

وی با بیان اینکه استقبال از این خدمت بسیار خوب بوده و طبق نظرسنجی‌ها، ۹۰ درصد از کاربران جزیره از خدمات ارائه شده رضایت داشته‌اند، بیان داشت: در روستاهای دور از پزشک، این میزان تا ۹۶ درصد نیز گزارش شده است.

مدیر هوش مصنوعی و هوشمند سازی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه دو رویکرد کلی در ارائه این خدمت حاکم است، توضیح داد: هوشمندسازی خدمات درمانی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های اولیه حاکمیت داده سلامت و محرومیت‌زدایی. هدف این رویکردها تسهیل دسترسی به پزشکان متخصص برای ساکنان جزیره، به ویژه روستائیان، و کاهش مراجعه دیرهنگام به پزشک و هزینه‌های جبران‌ناپذیر ناشی از آن است.

عبدل زاده، مطرح کرد: بر اساس آمارها، استان هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان، رتبه دوم کمترین طول عمر را در کشور داراست. از این رو، ارتقاء سطح بهداشت و درمان در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، تصریح کرد: از مجموع ۶۹ روستا و شهر جزیره قشم، ۶۴ روستا و همچنین سه جزیره هنگام، لارک و هرمز از خدمات دکتر ساینا بهره‌مند شده‌اند.

عبدل زاده با بیان اینکه به منظور بهبود این وضعیت و کاهش محرومیت‌های بهداشتی و درمانی، به اقدامات گسترده و متنوعی در حوزه بهداشت و درمان نیاز است، خاطرنشان کرد: پتانسیل بالای سلامت دیجیتال می‌تواند به عنوان یک جزء کلیدی از زنجیره ارزش درمان، نقش موثری در بهبود وضعیت سلامت ساکنان جزیره داشته باشد.

وی در پایان گفت:امید است این پروژه با سرعت بیشتری ادامه یابد و بتواند خدمات بهتری به مردم جزیره ارائه دهد.

 این پروژه از ابتدای سال جاری آغاز شده و تاکنون بیش از 64 روستای جزیره از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها