دومین سوگواره تعزیه‌خوانی شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری دومین سوگواره تعزیه خوانی در شهرستان تویسرکان خبر داد. 
کد خبر: ۱۴۶۴۳۲۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسحاق ترکاشوند، با تاکید بر اینکه تعزیه به عنوان یکی از مواریث فرهنگی نا‌ملموس ایران در سازمان فرهنگی یونسکو به ثبت جهانی رسیده، در عین حال به عنوان هنر نمایش مذهبی قدیمی ما نیز محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان گفت: در راستای پاسداشت این میراث‌فرهنگی ناملموس و در راستای احیای هنر نمایشی تعزیه خوانی، بیش از ۱۰‌مجلس تعزیه با مشارکت گروه‌های تعزیه خوانی از سراسر شهرستان در دهه دوم‌محرم و‌ بمدت ۵ شب در محوطه آرامگاه حیقوق نبی(ع) برپا خواهد شد.

وی افزود: این سوگواره با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کتابخانه‌های عمومی، شهرداری، کانون تعزیه‌خوانی، موسسه فرهنگی-گردشگری آوای رضی و با حمایت فرمانداری شهرستان تویسرکان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند ادامه داد: در کنار این سوگواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی برگزار خواهد شد و در پایان افراد برتر در شاخه‌های مختلف تعزیه‌خوانی بصورت رایگان در ایام اربعین به کربلا اعزام و‌ در جوار حرم‌ امام حسین (ع) مجلس تعزیه برپا می‌کنند.

newsQrCode
برچسب ها: همدان محرم تعزیه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها