در مسیر دولت خدمتگزار
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

در مسیر دولت خدمتگزار

پایان دوران رقابت و آغازی برای رفاقت و همدلی

رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم رهنمود‌ها و راهبرد‌های مسیر دولت آینده را ترسیم کردند.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۱۴
نویسنده روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس

پایان دوران رقابت و آغازی برای رفاقت و همدلی

ایشان در این پیام ضمن اشاره به برگزاری انتخابات آزاد و شفاف و همچنین تقدیر از حضور هوشمندانه مردم که مانعی بزرگ بر سر راه بدخواهانی بود که ساز تحریم را کوک کرده بودند بر این نکته تاکید داشتند که دوران رقابت تمام شد و الان مسیر رفاقت باز است و دولت چهاردهم باید با استفاده از ظرفیت‌های کشور بویژه منابع انسانی جوان و انقلاب و مومن برای آسایش مردم و پیشرفت کشور تلاش کند.

واقعیت آن است که انتخابات در کشور ما یک جشن سیاسی است و انتخاب رئیس جمهور نمادی از مردمسالاری دینی محسوب می‌شود. 

در جریان برگزاری انتخابات و حتی پیشتر از آن دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران در پی آن بودند تا جامعه ایرانی را نسبت به این حضور و مشارکت گسترده دلسرد کنند و بین آن‌ها و صندوق آرا فاصله بیندازند تا بواسطه قهر احتمالی مردم با انتخابات آن را یک موفقیت برای خود بدانند. اما با تلاش‌های نامزد‌های محترم و حضور مردم در پای صندوق‌های رای ما شاهد شکل گیری یک دولت جدید خواهیم بود.

رئیس جمهور منتخب در شرایطی از سوی مردم برگزیده شد که حاصل برگزاری انتخابات بویژه در دور دوم بالا رفتن مشارکت عمومی بود که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد و در پیام رهبری هم این نکته مورد اشاره قرار گرفت.

نکته بعدی اینکه دولت سیزدهم در شرایطی به کار خود پایان می‌دهد که بواسطه بروز آن اتفاق تلخ،اقدامات دولت و راه شهید رئیسی نیمه کاره ماند و طبعا با توجه به عملکرد شهید جمهور و هیات وزیران، رهبر معظم انقلاب ادامه این مسیر را مطلوب می‌دانند و بر این نکته تاکید داشتند که در جهت خدمت رسانی به مردم، رئیس جمهور منتخب تمام مساعی و تلاش‌های خود را بکار بگیرد. 

طبعا تداوم مسیر و راه طی شده از سوی شهید جمهور برای دولت آینده می‌تواند بسیار راهگشا باشد. چون شهید رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت بکار گرفت و در این راه از هیچ گونه تلاشی فروگذار نبود و در طول دوران کوتاه فعالیتش مسیر حل مسائل کشور را پیمود و بدور حاشیه‌ها صرفا به متن کارش توجه داشت و به همین واسطه سعی کرد که کشور را آرام نگه دارد و در دورانی بدون تنش اهداف خود را پیش برد. 


امید است که شکل گیری دولت جدید با پیشرفت کشور همراه باشد و دولتمردان آینده بدانند که دوران رقابت‌ها به پایان رسیده و باید همدلی‌ها را شروع کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها