صوت ا نوای شیون، یکی از شورانگیزترین آثار در حوزه نواهای عاشورایی

نوای «شیون» یکی از شورانگیزترین آثار در حوزه نوا‌های عاشورایی است که در حوزه موسیقی متن آثار تصویری در رابطه با عاشورا ساخته شده. موسیقی متن فیلم «روز واقعه» یکی از شورانگیزترین و ماندگارترین آنهاست که تا سال‌ها می‌توان به‌عنوان یک مرجع معتبر برای موسیقی مذهبی و آیینی به آن رجوع کرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۲۳
تعداد بازدید : 10

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، نوای «شیون» یکی از شورانگیزترین آثار در حوزه نوا‌های عاشورایی است که در حوزه موسیقی متن آثار تصویری  در رابطه با عاشورا ساخته شده است.

موسیقی متن فیلم «روز واقعه» یکی از شورانگیزترین و ماندگارترین آنهاست که تا سال‌ها می‌توان به‌عنوان یک مرجع معتبر برای موسیقی مذهبی و آیینی به آن رجوع کرد.

فیلم سینمایی «روز واقعه» به نویسندگی بهرام بیضایی، کارگردانی شهرام اسدی و آهنگسازی مجید انتظامی به‌عنوان یکی از مراجع مهم موسیقایی آثار هنری مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهدا به شمار می‌رود.

تیتراژ «روز واقعه» سال ۱۳۷۳ تولید و چندی بعد توسط انتشارات «نی داوود» به صورت آلبوم منتشر شد.

همچنین در سال‌های بعد از انتشار آلبوم، کنسرت‌هایی در قالب موسیقی متن این اثر سینمایی با رهبری ارکستر مجید انتظامی روی صحنه رفت.

مجید انتظامی برای فیلم «روز واقعه» برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر شده است.

مجید انتظامی از دهه ۱۳۵۰ برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی موسیقی متن نوشته  و با دریافت پنج سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «بای سیکل ران»، «روز واقعه»، «آژانس شیشه‌ای»، «دیوانه‌ای از قفس پرید» و «مجنون»، برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر است.

در این قسمت  قطعه «شیون» را از آلبوم موسیقی فیلم روز واقعه  گوش کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها