مخالفت دیوان عالی رژیم صهیونیستی بانتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در بحران قرار داده است

شکست سیاسی بعد از شکست نظامی

از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا با مدیریت رئیس موساد

نتانیاهو زانو زد

در حالی که مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به صورت مستمر، حماس را درخصوص لزوم پذیرش آتش‌بس یکجانبه و آزادی همه اسرا در قبال یک آتش‌بس صوری و موقت تهدید می‌کردند،سرانجام نتانیاهو که شکست میدانی وفرامتنی ارتش رژیم کودک‌کش متبوع خود راکامل حس کرده است،تن به استمرار مذاکرات آزادی اسرا در قبال آتش‌بس‌دائم داده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۶۷۲
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
این موضوع، یک پیروزی بزرگ برای حماس، حزب‌ا... و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه محسوب می‌شود. اکنون مشخص شده که چرا مقاومت اسلامی فلسطین در مذاکرات قبل، در مقابل زیاده‌خواهی و وقاحت صهیونیست‌ها ایستاده است! این ایستادگی، ریشه در اصالت مقاومت فلسطین و ایمان آن به پیروزی است. ایمان و مقاومتی که منتج به رقم‌خوردن بدترین لحظات و روزها برای صهیونیست‌ها و البته رقم‌خوردن آینده‌ای تاریک و رو به سقوط در آینده آن شده است.
 
وضعیت بحرانی صهیونیست‌ها
بدون شک وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی در داخل و بیرون از این رژیم، نقش موثری در تصمیم اخیر نتانیاهو داشته است، اگرنه شرایط و خطوط قرمز حماس در مذاکرات آتش‌بس کمترین تغییری نکرده است.کماکان مقاومت اسلامی فلسطین تاکید دارد که هرگونه آتش‌بسی باید دائمی، پایدار و تضمین‌شده بوده و پس از آن، هیچ‌یک از نیروهای اشغالگر در نوار غزه حضور نداشته باشند. این مطالبه، با اهداف سه‌گانه نتانیاهو در جنگ غزه ازجمله نابودی حماس، اشغال نوار غزه و آزادی اسرا بدون انعقاد پیمان آتش‌بس در تعارض کامل و مطلق قرار دارد.پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعزام هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی به منظور از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا با گروه‌های مقاومت فلسطینی موافقت کرده است. منابع صهیونیستی به‌صورت رسمی اعلام کردند: هیات مذاکره‌کننده اسرائیل به ریاست داوید بارنع، رئیس موساد مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا با طرف‌های فلسطینی را از سر خواهد گرفت. همزمان پایگاه آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شد پاسخ حماس پیشرفتی چشمگیر را ایجاد و زمینه از سرگیری مذاکرات به منظور بحث بر سر جزئیات بیشتری که می‌تواند به حصول یک توافق منجر شود، تقویت کرده است.همزمان با این تحول منابع صهیونیستی اعلام کردند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات در پرونده تحولات غزه و روند مذاکرات در موضوع تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی را مورد بررسی قرار دادند.
 
اعتراف فرماندهان ارتش 
در این میان یک مقام ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به شبکه ۱۴ این رژیم گفت: «فرماندهی ارتش آماده پذیرش هرگونه معامله با حماس به هر قیمتی است و آنچه مهم است توقف جنگ است.»
او گفت که ارتش اسرائیل نوع حملات هوایی در غزه را تغییر خواهد داد و این حملات تنها برای هدف قرار دادن اهداف خاص انجام خواهد شد.این فرمانده ارشد بدون ذکر نام خود اذعان کرد که این‌گونه حملات به پیروزی علیه حماس منجر نخواهد شد. در این راستا خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول اسرائیلی مدعی شد که پیشنهادی که حماس ارائه کرده است، پیشرفت خیلی زیادی دارد. 
روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که دیوید بارنع، رئیس موساد سرزمین‌های اشغالی را به مقصد دوحه قطر ترک کرده و مسئولان امنیتی در رژیم اسرائیل از این می‌ترسند که امثال بن گویر و اسموتریچ به دلایل سیاسی، در فرآیند دستیابی به توافق آتش‌بس سنگ‌اندازی کنند.

نتانیاهو در مسیر نابودی 
مرکز تحقیقات آمریکایی پیو یک نظرسنجی با مشارکت ۳۶۰۰ آمریکایی بین اول تا هفتم آوریل انجام داده  که نشان می‌دهد ۵۳‌درصد آمریکایی‌ها اعتماد زیادی به توانایی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اتخاذ اقدام درست درباره امور جهانی ندارند یا اعتمادشان را به وی در این خصوص از دست داده‌اند. از این بین ۲۵درصد به‌هیچ‌وجه به نتانیاهو اعتماد ندارند. بنیامین نتانیاهو، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را یهودستیز دانست و با وحشتناک خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات باید متوقف شود. به‌گفته این مرکز، تعداد آمریکایی‌هایی که به نتانیاهو اعتماد ندارند از سال ۲۰۲۳تاکنون ۱۱درصد افزایش یافته و این شامل افزایش ۸درصد افرادی است که اصلا به نتانیاهو اعتماد ندارند.درحالی که حدود یک‌چهارم آمریکایی‌ها (۲۶درصد) در سال ۲۰۲۳ گفتند که هرگز چیزی درباره او نشنیده‌اند، این رقم درسال جاری ۱۵درصدبود.از زمان جنگ غزه، رژیم صهیونیستی مرتکب کشتارهای زیادی در حق ملت فلسطین شده است به‌طوری که این رژیم برای نخستین‌بار در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری به جرم نسل‌‌کشی در غزه قرار گرفت. نسل‌کشی غزه و موضوع اسرای صهیونیستی که توسط جنبش حماس در غزه اسیر شده‌اند، موجب انتقادات داخلی و خارجی زیادی از نتانیاهو شده است.نتانیاهو با وجود این‌که به هیچ‌کدام ازاهدافش درجنگ غزه نرسیده است همچنان به این جنگ ادامه می‌دهد. در این میان، استراتژیست‌ها و ژنرال‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی متفق‌القول هستند که شرایط جاری در تل‌آویو شدیدا بحرانی بوده و قدرت مدیریت بر میدان نبرد دیگر وجود ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها