رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز؛

انجام بیش از ۲۷۶ هزار ماموریت توسط اورژانس البرز طی ۱۵گذشته

اجلاس روسای اورژانس سراسر کشور که روز پنجشنبه ، ۱۵ تیرماه در گرمدره استان البرز برگزار شد.
اجلاس روسای اورژانس سراسر کشور که روز پنجشنبه ، ۱۵ تیرماه در گرمدره استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: البرز سی و یکمین استان با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر و یکی از مهاجر پذیر‌ترین استان هاست که در مسیر مواصلاتی ۱۴ استان کشور قرار دارد و به همین علت بار ترافیکی و تصادفی زیادی را متحمل می‌شود و تقویت اورژانس به ارایه خدمات پیش بیمارستانی سریع و با کیفیت کمک می‌کند.

وی افزود: این استان به دلیل هم جواری با تهران از اهمیت و شرایط ویژه‌ای برخودار است ۲۰ درصد بارترافیکی کشور را به دوش می‌کشد و با وجود مخاطرات و تصادفات جاده‌ای نیاز هست ناوگان اورژانس جاده‌ای در این استان بیش از پیش تقویت شود.

وی در ادامه به وجود دو منطقه صعب العبور و توریستی (جاده چالوس و شهرستان طالقان) اشاره کرد که اهمیت فعالیت اورژانس در البرز را دو چندان می‌کند.

رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: ناوگان اورژانس البرز با ۷۹ آمبولانس، ۳ اتوبوس آمبولانس، ۱۴ موتور لانس و ۱ بالگرد و با ۶۹۸ نیروی انسانی فعالیت می‌کند و نیاز است حداقل ۱۲۳ نفر نیروی دیگر به این مجموعه افزوده شود.

وی ادامه داد: البرز دارای ۹۰ پایگاه اورژانس شهری، جاده‌ای، هوایی و موتوری است و نیاز دارد این پایگاه‌ها توسعه و تقویت شود.

دکتر صیادی گفت: طی ۱۵ ماه گذشته بیش از ۷۲۱ هزار تماس با اورژانس البرز گرفته شده و بیش از ۲۶۷ هزار ماموریت انجام شده است.

در ادامه رییس دانشگاه به بخشی از دستاورد‌های اورژانس البرز در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: احداث آشیانه و پدبالگرد اورژانس هوایی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، ساخت و بهره برداری از ۱۴ پایگاه اورژانس، تجهیز تمامی آمبولانس‌ها به دستگاه تله مدسیین اورهال و بهسازی ۱۵ دستگاه آمبولانس از جمله این دستاورد‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها