در دولت سیزدهم؛

بانک مسکن خوزستان بیش از 27 همت تسهیلات پرداخت کرده است

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: در دولت سیزدهم 126 هزار و 337 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 27.5 همت توسط بانک مسکن پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۸۱
نویسنده معصومه مجدم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، یاور عسکری در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در خوزستان که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: بانک مسکن، بانک عامل وزارت راه و شهرسازی است که سعی کرده سیاست های مرتبط با وزارت را در خصوص احداث مسکن، تامین مالی پروژه های مسکونی، ساخت بافت فرسوده شهری، مسکن روستایی و هرجایی که بخشی از مسکن در استان ساخته می شود را همراهی کند.

 

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان با بیان اینکه این بانک پروژه های زیرساختی و عمرانی مثل راه را در سطح کشور پیگیری می کند، تصریح کرد: در این زمینه مشارکت های خوبی صورت گرفته به گونه ای که در 2 پروژه خوزستان یعنی آزادراه دارخوین و خیرآباد شیراز مشارکت داشته ایم البته هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

 

وی گفت: همچنین بانک مسکن به مساله راه آهن و فرودگاه ورود کرده که در هرم بانک در حال پیگیری است تا بتوانیم از طریقی تامین مالی را انجام دهیم و شهرک سازی خوبی در سطح کشور داشته باشیم.

 

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان بیان کرد:قصد داریم پروژه های خوبی در سطح استان آغاز کنیم که یکی از آن ها ساخت خانه های شهرک های ساحلی است که در استان پیگیر آن هستیم. از مدیران مربوطه درخواست دارم جانمایی پروژه ها را داشته باشند تا بتوانیم با مدیران کشوری در این خصوص صحبت داشته و بخشی از اعتبارات را برای ساخت جذب کنیم.

 

عسکری اظهار کرد: در مساله ساخت در قالب مشارکت مدنی 5 هزار و 718 فقره با اعتباری بالغ بر 71 هزار و 953 میلیارد ریال پرداخت شده است و در خصوص تسهیلات قرض الحسنه نیز 13 هزار و 952 فقره با اعتباری بالغ بر 14 هزار و 926 میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.

 

وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده شهری نیز 593 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد ریال پرداخت شده و در بخش مسکن روستایی نیز 2 هزار و 383 فقره با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

 

انعقاد بیش از 14 هزار فقره قرارداد در حوزه اشتغالزایی

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان با بیان اینکه در حوزه اشتغال زایی در قالب کمیته امداد، ایثارگران، بهزیستی و نهضت ملی مسکن که مهمترین طرح دولت سیزدهم بوده، در بانک مسکن 14 هزار و 33 فقره قرارداد با اعتباری بالغ بر 62 هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

 

عسکری عنوان کرد: 6 هزار و 223 فقره تسهیلات ازدواج و 3 هزار و 311 فقره وام فرزندآوری در قالب تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

 

به گفته وی، در مجموع 126 هزار و 337 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 27.5 همت توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

 

عسکری با اعلام اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات خرید مسکن، بانک مسکن خوزستان بعد از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در ساخت نهضت ملی مسکن نیز در سطح کشور رتبه 5 یا 6 را داریم که البته استعداد ارتقا در این زمینه را داریم. از مدیران درخواست داریم که حساب های خود را به بانک مسکن منتقل کنند چرا که اگر این بانک توانایی لازم نداشته باشد نمی تواند تامین مالی انجام دهد، البته در قبال این همکاری هم به مجموعه پرسنل، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها