سخنگوی دبیرکل سازمان ملل:

اسرائیل مانع‌ کمک‌رسانی‌ به غزه می‌شود

سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی مانع از انتقال بیش از نیمی از کمک‌های ارسالی به شمال نوار غزه شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: آوارگان فلسطینی در غزه از کمبود شدید پناهگاه و کمک‌های حیاتی رنج می‌برند.

دوجاریک گفت: توزیع کمک‌ های بشردوستانه از طریق گذرگاه مرزی «کرم ابو سالم» به دلیل مشکلات امنیتی و کمبود سوخت تقریبا غیرممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه مهمات منفجر نشده در غزه خطر بزرگی را به ویژه برای کودکان ایجاد می‌کند، گفت: شنبه گذشته یک دختربچه ۹ ساله در خان‌ یونس در اثر انفجار مهمات باقی مانده جان خود را از دست داد.

او افزود: اسرائیل اجازه انتقال بیش از نیمی از کمک‌های برنامه‌ریزی‌شده به شمال غزه را که بالغ بر ۱۱۵ ماموریت در ماه ژوئن بود، نداد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز گزارش داد که به دلیل تعطیلی دوباره اسکله شناور غزه ساخت آمریکا، بخشی از این کمک‌ها به انبارهای این سازمان منتقل شدند.

سازمان ملل، یرنامه جهانی غذا و دیگر نهادهای بین‌المللی تایید می‌کنند که قحطی در غزه به ویژه در شمال آن در آستانه وقوع بوده و بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی با سطوح نگران‌کننده‌ای از نبود امنیت غذایی مواجه بوده و جانشان در معرض خطر قرار دارد.

گرسنگی و سوءتغذیه در غزه نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه از اکتبر ۲۰۲۳ است چراکه تل‌آویو از همان روز اول جنگ با در پیش گرفتن اقداماتی نوار غزه را به قحطی نزدیک کرد.

با وجود صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ و درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری از این رژیم برای اتخاذ تدابیری فوری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و نیز تلاش برای بهبود شرایط انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها