برگزاری حدود 5 هزار دادگاه آنلاین و برخط در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری نزدیک به 5 هزار دادرسی الکترونیک و دادگاه برخط از سال گذشته تاکنون در استان خبر داد. 
رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری نزدیک به 5 هزار دادرسی الکترونیک و دادگاه برخط از سال گذشته تاکنون در استان خبر داد. 
کد خبر: ۱۴۶۳۲۰۷
نویسنده شبیر دائمی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی گفت: در دادگاه های آنلاین، طرفین پرونده به صورت تصویری در جلسه های دادرسی شرکت می کنند و دفاعیات و مستندات خود را به قاضی پرونده ارائه می دهند.
 رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: دادرسی الکترونیک، یعنی حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه ، علاوه بر پرونده هایی که یکی از طرفین آن در زندان است برای همه پرونده ها در استان فراهم شده است.
 وی افزود: افراد می توانند درخواست خود برای شرکت غیرحضوری در دادگاه را به قاضی پرونده ارائه کنند تا در روز رسیدگی، به صورت تصویری در جلسه دادگاه حاضر شوند و دفاعیات و دادخواست‌های خود را به قاضی پرونده ارائه خواهند دهند.
 آسیابی ادامه داد: کاستن از رفت و آمد به دادگستری‌ها و صرفه جویی در هزینه مردم به ویژه کسانی که محل زندگی و دادگاه آنان متفاوت است از مزایای برگزاری دادرسی الکترونیک است.
 رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به برگزاری دادگاه های برخط هم گفت: این دادگاه ها علنی است و امکان حضور ِ اینترنتی اساتید ، دانشجویان و علاقمندان به رشته حقوق در این دادگاه ها وجود دارد . 
حیدر آسیابی افزود: برگزاری دادگاه های علنی برخط در مسیر تحقق سند تحول قضایی برگزار می شود .
توسعه‌ی شفاف‌سازی در فرآیندهای رسیدگی قضائی و همچنین بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضائی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی از اهداف برگزاری دادگاه‌های علنی برخط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها