تامین اعتبار طرح های هوشمندسازی مصرف آب در فارس

دو طرح مبتنی بر فناوری‌های نوین در زمینه هوشمندسازی مصرف در جلسه شورای کشاورزی فارس ، مصوب و تامین اعتبار شد.
کد خبر: ۱۴۶۲۸۴۶

به گزارش جام جم آنلاین،استاندار فارس و رییس شورای کشاورزی استان گفت: این دو طرح حاصل تلاش علمی و تحقیقاتی پژوهشگران استان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، مراکز دانشگاهی و جهاد کشاورزی فارس است.
آقای محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه در این جلسه این دو طرح هوشمندسازی سامانه های نوین آبیاری مصوب و برای اجرای آنها تامین اعتبار شد، افزود: با بهره‌گیری از فناوری های نوین و هوش مصنوعی امکان بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش تولید محصول در واحد سطح را فراهم می کند.
وی اعلام کرد: از اجرای طرح های پژوهشی که موجب تقویت ارتباط مراکز علمی و تحقیقاتی با دستگاه های اجرایی و رفع چالش‌های موجود در استان می‌شوند، حمایت می کنیم.
رییس جهاد ‌کشاورزی فارس هم گفت: در این نشست میزان پیشرفت طرح همبست امنیت آب، انرژی و غذا و کشاورزی هوشمند اقلیم که با هدف ارتقا تاب آوری بخش کشاورزی فارس در برابر تغییر شرایط اقلیمی در برخی نقاط استان در حال اجرا است، بررسی شد.
دهقانپورهمچنین با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت بخش دولتی به منظور افزایش سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزود: در حال حاضر استان فارس با ۲۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دارای یشترین تعداد صندوق‌های حمایتی در کشور است.
وی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان فارس با سرمایه ۱۹ میلیارد تومانی ۴ درصد از سرمایه صندوق‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها