اتحادیه عرب حزب‌ الله لبنان را جزو لیست سیاه نمی‌داند

دستیار دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد این اتحادیه، دیگر حزب‌الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» نمی‌داند.
کد خبر: ۱۴۶۲۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب به فاصله یک روز پس از پایان سفرش به بیروت پایتخت لبنان اعلام کرد این اتحادیه دیگر حزب‌ الله لبنان را یک سازمان تروریستی نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حسام زکی تصریح کرد در قطعنامه‌های سابق اتحادیه عرب حزب‌الله لبنان به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی شده بود و این مساله در قطعنامه‌ها وجود داشت و بر این اساس بود که ارتباطات با آن قطع شد.

این مقام اتحادیه عرب با اشاره به دیدار خود با مقامات حزب‌الله لبنان افزود: کشورهای عضو اتحادیه عرب (که به نام آنها اشاره نکرد) موافقت کردند که دیگر از فرمول تروریستی قلمداد کردن حزب‌الله استفاده نشود چرا که اطلاق این صفت دیگر وجود ندارد و اتحادیه عرب فهرست‌های تروریستی ندارد و تلاشی برای نام بردن از نهادها یا گروه‌ها در این راستا صورت نمی‌گیرد.

حسام زکی در سفر خود به بیروت در دیدار با مقامات مختلف این کشور، تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و پایان دادن به موضوع خلأ ریاست جمهوری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتنی است اتحادیه عرب در ۱۱ مارس ۲۰۱۶، حزب‌الله را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار داد و از این حزب درخواست کرد از آنچه آن را گسترش افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی و دخالت در امور داخلی کشورها نامید، دست بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها