معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خبر داد

جذب و عملیاتی کردن ۱۴۸۰ میلیارد تومان، برای پروژه‌های اربعین

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از جذب و عملیاتی کردن ۱۴۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های اربعین توسط معاونت عمرانی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۸۷

 به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ سعید هژبری شامگاه_چهارشنبه ششم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع گزارش عملکرد استان در حوزه راه‌ها، اصحاب رسانه را سربازان شجاع عرصه دانایی و آگاهی دانست و اظهار کرد: در هر صحنه‌ای که برای استان ضرورت داشته است، اصحاب رسانه حضور جدی داشته‌اند که امیدواریم در انتخابات و اربعین پیش رو نیز همچنان پای کار باشند.

وی افزود: اربعین دریچه توسعه را رو به استان باز کرده و به واسطه آن رشد و توسعه در ایلام آغاز شده است و علاوه بر آن اربعین محور وحدت و همدلی در استان قرار گرفته و باعث افزایش قدرت چانه زنی مسئولان استان در مرکز شده است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تاکید کرد: انتظار داریم با این همدلی کم‌نظیر در استان و پای کار بودن اصحاب رسانه، یک اربعین باشکوه دیگر و در شأن سیدالشهداء و زائرانش برگزار کنیم و در عین حال ایلام از مواهب توسعه‌ای اربعین نیز برخوردار شود.

هژبری از جریان مهران هراسی در اربعین سال گذشته انتقاد کرد و گفت: برای اربعین ۷ گذرگاه مرزی جهت تردد زائران تعریف شده که مرز مهران با ۵۴ درصد تردد انتخاب اول رایگان بوده است و ما باید بتوانیم این ظرفیت را برای استان به خوبی حفظ کنیم.

وی افزود: در این راستا معاونت عمرانی استانداری ایلام ۱,۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اربعین جذب و عملیاتی کرده و عملکرد استان در این حوزه مورد تأیید ستاد اربعین کشور و وزارت کشور بوده است.

معاون استاندار ایلام اعلام کرد: مجموع اعتبار هزینه شده دولت سیزدهم در حوزه اربعین حسینی استان ایلام، علاوه بر حوزه عمرانی شامل حوزه راه و شهرسازی و شرکت ساخت ۴۳۱۵ میلیارد تومان، راهداری و حمل و نقل ۴۶۷۹ میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۱۲۶ میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۱۹۷ میلیارد تومان، برق و نیرورسانی ۳۰۷ میلیارد تومان، شرکت گاز و پالایشگاه گاز ۵۳.۷ میلیارد تومان، هلال احمر ۲۰ میلیارد تومان، حمل و نقل هوایی ۵۰ میلیارد تومان، ستاد اجرایی فرمان امام ۱۸۶ میلیارد تومان و عتبات عالیات ۲۴.۵ میلیارد تومان جمعاً به مبلغ ۱۱,۴۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: عمده پروژه‌های معاونت عمرانی در سه حوزه دفتر فنی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بوده و در اعتبارات ۱۴۰۳ مربوط به شهرداری‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان مصوب شده و بخشی از آن به حساب شهرداری‌ها برای اجرای ۵۶ پروژه واریز شده است.

وی ادامه داد: طبق تصویب هیأت وزیران همه پروژه‌های عمرانی بزرگ باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشند و به زودی آئین نامه اجرایی آن ابلاغ خواهد شد که این امر باعث بهبود اطلاع رسانی بهتر در خصوص پروژه‌های عمرانی استان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها