احتمال محاکمه شرکت امنیتی بلک واتر در عراق

یک قاضی بلندپایه عراقی امروز سه شنبه احتمال داد شرکت امنیتی بلک واتر امریکا در خصوص حادثه تیراندازی در محله ای در بغداد که به کشته شدن هشت تن منجر شد در دادگاهی در عراق محاکمه شود.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، عبدالستار غفور بیرقدار یکی از قضات شورای عالی قضایی عراق که بلندپایه ترین دادگاه این کشور است در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد این شرکت امنیتی در معرض قوانین عراقی است و از انجاییکه این جنایت در خاک این کشور به وقوع پیوسته است قوه قضاییه عراق مسئول رسیدگی به این پرونده است.
این قاضی عراقی در همین حال اعلام کرد خانواده قربانیان این حادثه یا دولت عراق می توانند بر ضد این شرکت امریکایی اقامه دعوی کنند. وزارت کشور عراق دیروز دستور لغو مجوز فعالیت شرکت امنیتی بلک واتر امریکا را صادر کرد.
این اقدام پس از ان اتخاذ شد که محافظان این شرکت که در حال اسکورت مقامات امریکایی بودند درگیر یک مورد تیراندازی شدند که هشت کشته و سیزده زخمی بر جای گذاشت.
این در حالیست که ژنرال عبدالکریم خلف مدیر عملیاتی وزارت کشور عراق از ادامه تحقیقات در خصوص حادثه روز یکشنبه خبر داد.
سفارت امریکا در عراق نیز در همین حال اعلام کرد در حال رایزنی با مقامات عراقی در خصوص حادثه تیراندازی روز یکشنبه و همچنین وضعیت فعالیتهای شرکت امنیتی بلک واتر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها