اینجا تهران است، رادیو جوان

سطح کیفی برنامه های رادیو جوان در ابعاد مختلف رو به رشد است و تنوع سلیقه ها و علایق در سطوح مختلف جوانان در زمینه ها و حوزه های نیاز مخاطب بالاست.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۶۰
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

رسانه ها، ابزار قدرتمند فرهنگسازی و ترویج الگو‌های اجتماعی و فرهنگی هستند. باید توجه داشته باشیم جامعه ما جامعه‌ای جوان است بنابراین برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های کلان کشور بویژه در حوزه رسانه باید در ارتباط تنگاتنگ با این گروه سنی تعریف شود. در پیوند دو متغییر جوان و رسانه، پرسش‌های اساسی و فراوانی پیش روی ماست که پاسخ هر کدام از آن‌ها می‌تواند زمینه بحث‌های راه گشا برای رسیدن به یک مدل اسلامی و ایرانی باشد تا از آن بتوان در امر برنامه سازی برای نسل جوان کشور بهره گرفت.

شبکه رادیویی جوان درصدد است با پشتیبانی فکری و محتوایی از برنامه سازان در حوزه جوان، در قالب برنامه‌های فاخر در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی، نیاز مخاطب را پاسخ دهد. این شبکه رادیویی تلاش خود را معطوف بسیاری از برنامه‌های تولید و تامینی و ظرفیت بالای خود را در جذب و آگاهی بخشی مخاطبان بویژه جوانان کرده است. ویژگی الگوپذیری در جوانان، فرصتی مناسب برای رسانه ملی و شبکه رادیویی جوان است که با شناسایی الگو‌های متناسب با جوان پروری، در دامنه تاریخ و حتی تاریخ معاصر، برنامه‌هایی پرمحتوا تهیه کند و به جوان عرضه کند. البته نباید از نقد و ارزیابی برنامه‌ها درباره جوانان از دو جهت کمی و کیفی غافل شد. ما باید بدانیم که چه حجمی از برنامه‌های رادیو جوان را می‌توان به برنامه جوانان اختصاص داد؟ و نکته دوم این است که این برنامه‌ها تا چه حد با اصول و موازین دینی جوان پروری مطابقت دارد؟ رسانه ملی همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند: به منزله دانشگاه سیار عظیمی است که همه ملت ایران، یعنی تمام هشتاد و چند میلیون نفر جمعیت، دانشجویان آن به حساب می‌آیند، همین تعداد جمعیت با دیدگاه متفاوت فراروی برنامه سازان این شبکه رادیویی است؛ بنابراین شبکه رادیویی جوان در اجرای رسالت مهم و ارزشمند خود، افق نگاهش را گسترش می‌دهد.

این نکته هم ضروری است که بیان شود سطح کیفی برنامه‌های رادیو جوان در ابعاد مختلف رو به رشد است و تنوع سلیقه‌ها و علاقه‌ها در سطوح مختلف جوانان در زمینه‌ها و حوزه‌های نیاز مخاطب بالاست. گروه جوان و جامعه این شبکه رادیویی از پنج سال پیش ساعت طلائی رادیو جوان را اختصاص به برنامه بالامانع کرده است تا از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۸ صبح مخاطبان این برنامه رادیویی گیرنده‌های خود را روی موج اف. ام ردیف ۸۸ مگاهرتز تنظیم کنند و شنونده این برنامه که مخاطب محور است باشند.

در سال جهش تولید با مشارکت مردم این برنامه توانسته است در راستای حمایت از تولید و کارآفرینان و صنعت گران، چرخ اقتصادی تولید را با گفتگو‌های دو جانبه به گزارش درآورد و در جهت باز کردن گره‌های کارگاه ها، کارخانجات و تولید کنندگان قدم بردارد. برنامه بلامانع شبکه رادیویی جوان با اختصاص یک خط ارتباطی با مخاطبین، پیچ و خم‌های اداری شنوندگان که گزارش کار ادارت و سازمان‌ها در رفت آمد هستند را با حضور مستقیم در برنامه، و دعوت از کارشناس و مدیر اجرایی مربوطه، پیگیر گره‌های کور تولید و با برطرف کردن موانع حقوقی، این ارتباط دوسویه را تا رسیدن به حل مشکلات دنبال می‌کنند.

برنامه بالامانع علی رغم کوتاهی زمان پخش، اما بهترین راندمان را در طرح مسائل و مشکلات مخاطبین دارد. امید که این برنامه با اهدافی که دنبال می‌کند، بتواند دغدغه کارآفرینان و تولید کنندگان را مرتفع سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها