کوشنر: باید هر کاری برای جلوگیری از جنگ با ایران انجام داد

فارس: وزیر خارجه فرانسه پس از دیدار با همتای روس خود گفت: «باید هر کاری را برای جلوگیری از جنگ (با ایران) انجام داد.»
کد خبر: ۱۴۶۲۳۲

برنار کوشنر در کنفرانس خبری مشترک با «سرگی لاوروف» تاکید کرد جنگ با ایران «بدترین گزینهای است که میتواند رخ دهد.»
وی خواستار «مذاکرات بدون توقف» درباره برنامه هستهای ایران شد. وزیر خارجه فرانسه در تصحیح اظهارات پیشین خود درباره احتمال جنگ با ایران گفت: «من گفتهام جنگ بدترین چیزی است که ممکن است رخ دهد. هر کاری برای جلوگیری از جنگ باید انجام شود. ما باید مذاکره، مذاکره و مذاکره کنیم، بدون آنکه متوقف شویم یا مانعی در برابرمان باشد.»
وزیر خارجه روسیه نیز اظهار داشت کشورش از احتمال حمله نظامی علیه ایران به دلیل برنامه هستهایش «نگران» است. وی افزود: «روسیه درباره چندین گزارش منتشر شده که تحریمهای نظامی علیه ایران به طور جدی در حال بررسی است، نگران شده و تصور اینکه چنین چیزی در این منطقه رخ دهد، دشوار است.»
وزیر خارجه فرانسه پیش از این نیز در مصاحبه با یک روزنامه این کشور با توضیح درباره اظهاراتش مبنی بر اینکه این کشور باید آماده احتمال جنگ با ایران شود، گفت قصد وی رساندن «پیام صلح» بوده است.
وی افزود: «من نمیخواهم گفته شود من طرفدار جنگ هستم! پیام من پیام صلح، پیام جدیت و پیامی مبنی بر عزم راسخ بود.» فرانسه خواستار تحریم های بیشتر سازمان ملل علیه ایران شده است.
کوشنر گفت چنین اقداماتی به منظور جلوگیری از جنگ است و اگر شورای امنیت سازمان ملل نتواند برای مجازات ایران به توافق برسد، فرانسه برای اعمال تحریمهای جداگانه اتحادیه اروپا تلاش میکند.
وی گفت: «بدترین وضعیت جنگ خواهد بود. رویکرد فرانسه به منظور جلوگیری از این وضعیت، مذاکره، مذاکره و مذاکره بدون ترس از هیچ مانعی است و ما با دوستان اروپاییمان برای تصویب تحریمهای قابل اعتماد تلاش میکنیم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها