ششمین سفر امسال رایس به خاورمیانه

کاندولیزا رایس وزیر خارجه امریکا در تدارک مقدمات تشکیل کنفرانس صلح خاورمیانه روز چهارشنبه به این منطقه می رود.
کد خبر: ۱۴۶۲۱۹

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن جورج بوش رییس جمهور امریکا خواهان برگزاری این کنفرانس بین المللی شده که انتظار می رود ماه نوامبر تشکیل شود.
اگرچه نوامبر به سرعت نزدیک می شود اما دیپلمات اصلی امریکا به علت ناکامی های قبلی خود، در مورد هدف های ششمین سفر سال جاری خود به خاورمیانه، سکوت اختیار کرده است.
وی در 5 سفر قبلی انتظاراتی درباره ایجاد تحول به وجود آورد که هرگز تحقق نیافت و این بار وزارت خارجه امریکا حتی حاضر نیست اعلام کند آیا رایس با ایهود اولمرت نخست وزیر اسراییل و محمد عباس رییس جمهور بحران زده اعتبار فلسطین دیدار مشترکی خواهد داشت یا نه.
دیوید ولچ معاون وزارت خارجه امریکا در امور خاور نزدیک گفت این بار تصور می کنم روی داشتن دیدارهای موازی و جداگانه تمرکز کنیم. وی در عین حال دیداری گسترده تر با بازیکنان و عوامل اصلی را منتفی ندانست.
منابع اسراییلی و فلسطینی گفتند رایس قرار است روز چهارشنبه با اولمرت و پنجشنبه با عباس دیدار کند.
اما با همه ناامیدی های وزارت خارجه امریکا و خبرگزاری فرانسه نسبت به این سفر، صائب اریقات مذاکره کننده اصلی نهاد خودگردان فلسطین گفت ما اهمیت بسیاری به این سفر می دهیم.
در این حال خبرگزاری فلسطینی Maan یک نسخه عبری از طرحی را منتشر کرد که بر اساس آن کشوری فلسطینی در داخل مرزهای 1967 تشکیل خواهد شد که پایتخت آن فلسطین است این کشور، کشوری غیر نظامی خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها