اختتامیه جشنواره کشوری رباتیک «کودک و صلح جهانی»
با مشارکت کانون پرورش فکری انجام شد؛

اختتامیه جشنواره کشوری رباتیک «کودک و صلح جهانی»

همایش حقوق بشر و کودکان غزه امروز در دادکستری گلستان برگزار شد

رئیس کل دادگستری گلستان در این همایش گفت: تمام مصداق های نقض حقوق بشر در مورد کودکان غزه از جمله حقوق حیاتی ، اجتماعی ،آموزشی، محاصره دارویی و غذایی در غزه اتفاق افتاد و منجر به شهید شدن هزاران کودک شد .
رئیس کل دادگستری گلستان در این همایش گفت: تمام مصداق های نقض حقوق بشر در مورد کودکان غزه از جمله حقوق حیاتی ، اجتماعی ،آموزشی، محاصره دارویی و غذایی در غزه اتفاق افتاد و منجر به شهید شدن هزاران کودک شد .
کد خبر: ۱۴۶۲۱۵۳
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق بارز نسل کشی و نقض فاحش حقوق بشردوستانه بود.
آسیابی افزود: با این وجود از ناحیه سازمان ملل اقدام موثری در توقف جنایت ها شاهد نبودیم و به واقع به عینه دنیا با ناکارآمدی سازمانهای بین المللی مواجه گردید اما در نهایت وجدان بشری در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به خروش درآمد و  سکوت بین المللی شکست.در همایش امروز از برگزیدگان جشنواره ربات کودک و صلح جهانی هم قدردانی شد.این جشنواره با مشارکت شورای حل اختلاف ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری گرگان برگزار شد.
۷۰ اثر  در چهار محور ربات امدادگر نماد حمایت از کودکان غزه، ربات صلح طلب نماد امید به ظهور منجی صلح آفرین، ربات مسیریاب نماد رسیدن به صلح و دوستی،و ربات خلاق به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد .پس از داوری از سه اثر برتر در هر محور  تقدیر شد.امروز همچنین یک پادکست شامل مجموعه ای از سخنان رهبری معظم انقلاب درباره صلح و سازش رونمایی شد.
گفتنی است نشست مشترک مسئولان قضایی و انتظامی استان امروز در گرگان برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان در این نشست با تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی استان از پلیس برای برقراری امنیت، گفت: رویکرد ما در دستگاه قضایی استان حمایت از کسانی است که در صف مقدم ، جان خود را برای برقراری امنیت کشور سپر می کنند.
حیدر آسیابی با قدردانی از تلاش های پلیس در استان گفت: احساس امنیت در استان وجود دارد  و این تامین امنیت و عبور از بحران ها، ثمره هماهنگی و تعامل خوب بین دادگستری و انتظامی است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نشست های مشترک  برای رفع مشکلات و فراهم کردن  بستر خدمت بیشتر  به مردم و تامین امنیت پایدار تلاش می‌کنیم.
آسیابی تاکید کرد: با اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک و کسانی که امنیت استان را خدشه دار کنند ، دادگستری  بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد کرد.
سردار محمدسعید دادگر فرمانده انتظامی گلستان هم در این‌جلسه با قدردانی از حمایت قاطع دستگاه قضایی استان از ماموران انتظامی گفت: این حمایت و همدلی قضایی و انتظامی علت عملکرد موفق استان گلستان در کاهش سرقت بود.
در نشست امروز از پلیس های تخصصی استان که در بخش هایی مانند کاهش تصادفات، حوزه کاهش سرقت و پلیس فتا قدردانی شد.
دادستان مرکز استان در جلسه مشترک دادستانها و فرماندهان انتظامی استان در گرگان گفت: خوشبختانه با تلاش های پلیس فتا، فضای مجازی استان تحت رصد و پایش کامل و مستمر است.
محمود اسپانلو افزود: با کمک فتا، کسانی که موارد تفرقه قومی و منافی عفت منتشر و  امنیت روانی مردم را ناامن کنند، شناسایی و سختگیرانه و بدون اغماض برخورد می کنیم.
وی با اشاره به به روز شدن امکانات پلیس مانند دوربین های نظارتی و امکانات کشف علمی جرایم  از انتظامی استان خواست: با حضور به موقع در صحنه جرم و اثربرداری، به سمت کشف علمی جرایم حرکت کنند.
وی بر کنترل تردد در مراکز انتظامی هم تاکید کرد و گفت: با راه اندازی این سیستم، امکان  شناسایی و دستگیری افراد دارای حکم جلب بیشتر می شود.
دادستان مرکز استان گلستان در ادامه این‌جلسه از تلاش های مجاهدانه  پلیس،قدردانی کرد و  گفت: زحماتی که نیروی انتظامی در مقاطع مختلف برای حفظ نظام کشیده است بر کسی پوشیده نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها