جایزه ویژه شهید جمهور در جشنواره‌های فجر

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین روز «شهیدان پرواز اردیبهشت» گفت:دربرنامه‌های تکریم شهیدان خدمت اززمان بروز حادثه تا امروز آنچه بیش ازهمه ملموس ومحسوس است، میدان‌داری مردم است ودراربعین شهیدان هم بنای ما این است که وجه مردمی مراسم تسهیل شود.
کد خبر: ۱۴۶۲۱۳۴
 
محمدمهدی اسماعیلی در نشست خبری ستاد بزرگداشت چهلمین روز «شهیدان پرواز اردیبهشت» اظهار کرد: در میان ناباوری، سوگ و اندوه به اربعین این شهدای عزیز نزدیک می‌شویم و مردم در فقدان رئیس‌جمهوری پرکار، باکفایت و جامع‌الاطراف و همکاران صدیق‌شان در سوگ هستند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از ابتدای اعلام خبر مشکل پیش آمده برای بالگرد رئیس‌جمهور تا همه برنامه‌های تکریم در این مدت آنچه بیش ازهمه ملموس و محسوس است میدان‌داری مردم است که به‌واسطه اخلاص وخدمتگزاری خادمان ملت در روح و جان همه مردم ایران قرار داده است و این وعده الهی است.
     
پرواز اردیبهشت در تهران و مشهد
رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین روز شهیدان پرواز اردیبهشت گفت: مراسم اصلی در تهران و مشهد برگزار خواهد شد و روز پنجشنبه ساعت ۱۷درمصلای تهران خواهد بود وجلوه‌ای برای ارائه وجه خدمات شهدای پرواز خدمت فراهم کنیم و دراین برنامه پیام سیدحسن نصرا... پخش می‌شود وهمسر شهید رئیسی سخنرانی خواهد داشتاسماعیلی با بیان این که وظیفه‌ای جز تسهیل و هماهنگی مراسم چهلم شهدای پرواز اردیبهشت قائل نیستیم، گفت: دربرنامه‌های تکریم در این مدت آنچه بیش ازهمه ملموس ومحسوس است میدان‌داری مردم است. بنای ما این است که در مراسم اربعین وجه مردمی را تسهیل کنیم.
     
جایزه ویژه شهید جمهور در جشنواره‌های فجر 
اسماعیلی درباره این که آیا در جشنواره‌های فجر جایزه ویژه‌ای برای شهید رئیسی خواهیم داشت؟ گفت: مصوبه‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت به عنوان تاسیس بنیاد شهید که در اساسنامه پیشنهادی مواردی از این دست است و برای جشنواره‌های فجر هم جایزه ویژه «شهید جمهور» را خواهیم داشت.
     
تولیدات موسیقی «شهیدان پرواز اردیبهشت» 
اسماعیلی در پاسخ به سؤالی مبنی برموضوع موسیقی و آثاری دراین زمینه با عنوان رئیس‌جمهور شهید وهیأت همراه، گفت:قطعات موسیقی و سرود‌های زیادی با این موضوع تولید شده است. اصحاب موسیقی و دوستان فعال آثار زیادی تولید کرده‌اند. همچنین آثار هنری صحنه‌ای نیز تولید شده ‌است.وزیر فرهنگ اظهار کرد: اصحاب موسیقی در این حوزه زحمت کشیدند. در کرج دیدم فقط در حوزه سرود ده‌ها سرود جذاب آماده شده و اداره کل موسیقی و مجموعه صداوسیما و حوزه هنری، تولیدات متنوع و متکثری دارند.
     
۹۰ رسانه خارجی در اربعین شهدای خدمت 
وی درباره رسانه‌های حاضر در آیین چهلم شهیدان پرواز اردیبهشت، گفت: اطلاع دارم ا که از ۹۰رسانه خارجی اعلام حضور کردند و به اینها اضافه هم خواهند شد و مهمان‌های خارجی در اختیار وزارت خارجه است و اعلام خواهد شد.
     
تمام‌قد در کنار هنر و رسانه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به خبرنگاران درباره رئیس‌جمهور شهید، گفت: دراین دوره سه ساله همکاران ما بودید و در روزهای سخت و خوشی ما را همراهی کردید و اتفاقات خوبی را تجربه کردیم. این نبود مگر با پشتیبانی رئیس‌جمهوری که تمام‌قد از هنر و رسانه حمایت کردند‌، بدون این‌که به‌دنبال بهره‌برداری رسانه‌ای باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها