19 درصد تسهیلات بانکها به بخش کشاورزی اختصاص یافت

فارس: وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری این نکته که باید 25 درصد تسهیلات بانکها به بخش کشاورزی اختصاص می یافت ، گفت: سال گذشته در عمل 19 درصد تسهیلات به این بخش اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۰

محمدرضا اسکندری افزود: بانکهای دولتی غیر از بانک کشاورزی در بهترین وضعیت سال گذشته 19 درصد تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دادند، در حالی که باید 25 درصد تسهیلات به این بخش اختصاص می یافت ، رسیدن به این هدف نیاز به زمان دارد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: بخش کشاورزی همچنین به طور متوسط 26 درصد تسهیلات بنگاه های کوچک و زودبازده کارآفرین کل کشور را توانست جذب کند، این سهم بالاترین مقدار در میان دیگر بخشهای اقتصادی است.
اسکندری با اشاره به این که تسهیلات داده شده بنگاه های کوچک و زودبازده در بخشهای مختلف پرداخت شده است ، گفت: فعالان بخشهای موجود اقتصادی از این طرحهای کوچک ناراحت هستند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: به عنوان نمونه ، صدور مجوز مرغداری در دولت قبل ممنوع بود، بنابراین برخی از همین محدودیت سوء استفاده کردند و مجوزها را خرید و فروش می کردند، از این رو از ابتدای دولت نهم ، صدور مجوز مرغداری آزاد شد، ولی به شرط این که متقاضی یک کارشناس دامپروری یا کشاورزی داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها