دبیر شورای نگهبان اعلام کرد:

مردم انتخابات را به عامل پیشرفت کشور تبدیل کنند

احمد جنتی گفت: انتظار می‌رود مردم شریف ایران اسلامی با بررسی دقیق ویژگی‌های نامزد‌ها و همچنین انتخاب مسئولانه خود، انتخابات را به عاملی برای پیشرفت سریع‌تر کشور تبدیل کنند.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۳۰

به گزارش جام‌جم آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه امروز این شورا ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌هایی که در این دهه انجام می‌شود، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر جامعه با مفهوم امامت شود.

امامت یک جایگاه سیاسی و حکومتی نیست بلکه تجلی لطف خداوند متعال نسبت به عالم خلقت است و امام واسطه فیض الهی است.

وی افزود: دهه امامت و ولایت باید به جشنواره رونمایی نتایج تلاش‌های صورت گرفته برای تبیین پیام غدیر تبدیل شود. 

یکی از برنامه‌هایی که لازم است رسانه‌ها و مجامع علمی در این ایام به آن توجه بیشتری داشته باشند، تبیین ابعاد مختلف خطبه مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) در غدیر است. 

دبیر شورای نگهبان گفت: این خطبه را می‌توان طولانی‌ترین خطبه پیامبر در طول حیات مبارک‌شان دانست و از طرفی به لحاظ جمعیت فراوان مخاطبان نیز بی‌مانند است. از طرفی دقت در این خطبه نشان می‌دهد مخاطبان این خطبه فراتر از حاضران آن روز غدیر خم بوده‌اند و پیامی جاودانه برای همه تاریخ است.

وی افزود: پیام غدیر، معرفی الگوی برتر برای رسیدن به کمال است و تاریخ نشان داده هر امتی، اولیای الهی را به عنوان الگو انتخاب نکرده، مجبور به پیروی از الگو‌هایی شده که او را به ضلالت کشانده‌اند. 

بی‌توجهی به پیام غدیر، نه‌فقط امت اسلام که جامعه انسانی را دچار خسران عظیم کرد و امروز جامعه بشری از این خسران در رنج است و به دلیل عدم شناخت امام و رهبر الهی، گرفتار ظلم و بی‌عدالتی حاصل از جاهلیت مدرن شده است. فلسفه انقلاب اسلامی، اجرای پیام غدیر و تحقق حکومت صالحان است.

آیت الله جنتی گفت: این روز‌ها که فرصت تبلیغات نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است از نامزد‌ها و همچنین طرفداران آن‌ها این انتظار وجود دارد که بنای خود را بر صداقت و اخلاق بگذارند و انتظار می‌رود مردم آگاه و شریف ایران اسلامی نیز با بررسی دقیق و ویژگی‌های نامزد‌ها و همچنین انتخاب مسئولانه خود، این انتخابات را به عاملی برای پیشرفت سریع‌تر کشور تبدیل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها