حملات حزب ا... لبنان، ارتش صهیونیست‌ها را با چالش اساسی مواجه کرده است

حمله به جوخه ترور

یک رسانه رژیم صهیونیستی با اشاره به شهادت یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان، به توان نظامی حزب ا... اذعان کرد و نوشت که این عملیات ترور نتوانست و نمی تواند از قدرت و سرعت حزب ا...بکاهد.
کد خبر: ۱۴۶۱۳۷۲
 
رسانه صهیونیستی «Jewish news syndicate»، عملیات های ترور برای برخورد راهبردی با تهدید شدیدی که حزب ا... و زرادخانه آن برای رژیم اسرائیل ایجاد می کند، کافی نیست.این منبع صهیونیستی افزود: ضربات اسرائیل ممکن است به طور موقت در توانایی ها و فرماندهی حزب ا... اخلال ایجاد کند، ولی به تضعیف اساسی توان نظامی آن منجر نمی شود و موج متوالی حملات موشکی و پهپادی حزب ا... به شمال(سرزمین های اشغالی) گویای این مطلب است.رسانه یادشده ادامه داد: پاسخ حزب ا... به ترور «طالب سامی عبدا...» از فرماندهان نظامی خود، با شلیک بیش از ۳۰۰موشک و پهپاد در طول۴۸ساعت و هدف قراردادن شرکت «بلاسان» که تولیدکننده قطعات نفربرهای زرهی است، نشان دهنده توانایی بسیج و اجرای دقیق، سریع و گسترده حملات است و اینکه توانایی مقاومت لبنان به یک فرمانده متکی نیست.
طالب سامی عبدا...ملقب به«حاج ابوطالب» ازفرماندهان حزب ا...لبنان روز(سه شنبه) درحمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسید.حزب ا...لبنان در پاسخ به ترور این فرمانده، با ده ها موشک و راکت، پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرارداد.این رسانه رژیم صهیونیستی اضافه کرد:این پاسخ حزب ا...نشان داد که عملیات ترور، نتوانست و نمی تواند از قدرت و سرعت عملیات آن بکاهد، به معنای دیگر، حمله گسترده روز چهارشنبه گذشته در پاسخ به ترور طالب سامی عبدا... نشان می دهد که تهدید اساسی حزب ا...برای اسرائیل درافراد وفرماندهان آن نهفته نیست،بلکه این قدرت در مجموعه ای گسترده از توان نظامی آن نهفته است که در سراسر لبنان حتی در بیروت و دره «بقاع» مستقر شده است.
این منبع نوشت: به کارگیری موشک های ضد زره «الماس» توسط حزب ا... برای هدف قرار دادن پایگاه های نظامی اسرائیل در شمال و استفاده از سلاح های نقطه زن وتلاش برای انهدام سامانه های گنبد آهنین ثابت می کند که حزب ا...به صورت نگران کننده ای از درگیری کنونی برای شبیه سازی وآموزش نیز بهره می برد.به نوشته این رسانه، زیرساخت های نظامی و نیروی انسانی حزب ا...، دو تهدید بزرگ برای اسرائیل به شمار می رود، بطوری که بخش نظامی حزب ا...به یک ارتش گسترده، سازماندهی و پذیرفته شده درداخل لبنان تبدیل شده است.براساس این‌گزارش،درزرادخانه حزب‌ا...بیش از۲۰۰هزار پرتابه شامل ده هاهزارموشک وراکت و۱۴۰هزارخمپاره وموشک نقطه زن و هدایت شونده و هواپیماهای بدون سرنشین وجودداردکه به حزب ا...اجازه یک جنگ طولانی مدت و وارد کردن ضربات دقیق به اهداف اسرائیلی را می دهد.
این منبع صهیونیستی با بیان اینکه افزایش به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین در چند روز گذشته، نشانه های دیگر از تهدید مداوم حزب ا... برای اسرائیل است، نوشت: حزب ا...باوجود ۵۰ هزار عضو فعال و همین میزان عضو ذخیره، دارای یک نیروی انسانی گسترده است که به آن اجازه می دهد که بدون هیچ تاثیر منفی از موضوع ترور نیروها و فرماندهان خود عبور کند.
به گزارش این رسانه، ساختار حزب ا...و توانایی بسیج نیروها، تامین نیروی حزب ا...و جبران خسارت های انسانی آن را تضمین می کند و حتی از تاثیرات منفی از دست دادن نیروهای بلندپایه آن نیز می کاهد.به گزارش ایرنا، حزب ا...لبنان و دیگر گروه های مقاومت در یمن، سوریه و عراق در حمایت ازمقاومت فلسطین، ازهمان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را درگیر جبهه های مختلف جنگ کردند.با وجود حمایت حداکثری آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی، این رژیم بعد از ۲۵۲ روز جنایت علیه مردم فلسطین در نوار غزه، به هیچ کدام از اهداف راهبردی خود دست نیافته است.بر اساس گفته های کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب ا... لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها