به گزارش جام جم آنلاین،رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در بازدید از ایستگاه میلاد به عنوان دومین ایستگاه خط ۳، گفت: ایستگاه نخست خط ۳ زیر رودخانه و در مجاورت بولوار شهید چمران و ایستگاه میلاد هم به دلیل جلوگیری از اختلال در جریان ترافیک کاملا زیرزمینی ساخته میشود.
امیر یقطین افزود: عملیات اجرایی شمعهای زیرزمینی ایستگاه میلاد به پایان رسیده است و عملیات اجرایی ایستگاه زیر زمینی آرین از خط ۳ هم به زودی آغاز خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: خط ۳ مترو شیراز حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد که عملیات حفاری آن از شهرک گلستان آغاز شده و عملیات اجرایی ۵ ایستگاه هم آغاز شده است.
رضا محمدیان ادامه داد: با پیشرفت دستگاه حفاری، از دوباره کاری خاکبرداریها جلوگیری و در هزینههای اجرایی صرفهجویی میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هم در این بازدید گفت: با توجه به اینکه این محدوده، محدوده تبادل مسافر از صدرا خواهد بود، میتوانیم حجم ترافیک ورودی به شیراز را کنترل کنیم.
هادی شهدوست شیرازی گفت: دو قطعه زمین ضلع شمال غرب این طرح تملک شده، طراحی یک پارکینگ طبقاتی هم پیشبینی شده و امکان پارک خودروهای ورودی از سمت شمال غرب در این مجاورت این ایستگاه وجود دارد تا مسافران و شهروندان از طریق ایستگاه قطار شهری ادامه مسیر دهند.
خط ۳ متروی شیراز که توسعه غربی خط ۱ است در ۸ ایستگاه پیشبینی شده که چهار راه میرزای شیرازی (پل معالی آباد) را از طریق بزرگراه دکتر حسابی به شهرکهای شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال، گلستان، زیرگذر شهرک گلستان و ایستگاه راهآهن شیراز متصل میکند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد