از کنسرت‌های تابستانی پایتخت چه خبر؟

بازار داغ موسیقی در اعیاد اسلامی

شروع فصل تابستان و آغاز فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان از تحصیل، معمولا زمانی طلایی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی است. امسال آغاز تابستان مصادف شده است با آغاز ماه محرم و به همین دلیل برگزارکنندگان کنسرت‌ها درصددند تا زمان رسیدن به این ماه و تعطیلی برنامه‌های موسیقی به دلیل ایام سوگواری، بیشترین استفاده را از زمان باقی مانده ببرند.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۰۲
 
به همین دلیل شاهد ترافیک برگزاری کنسرت در ایام پیش رو خواهیم بود؛ به گونه‌ای که در روزهای آینده تا پنجم تیرماه، بیش از ۴۰ کنسرت در تهران برگزار خواهد شد.این کنسرت‌ها در ۹سالن تهران از جمله میلاد نمایشگاه بین‌المللی، برج میلاد، هتل اسپیناس پالاس، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای بهمن، تالار وحدت، تالار رودکی، حوزه هنری و شهید ضرغام برگزار می‌شود.
     
کنسرت‌ها در سالن میلاد
براین اساس امشب در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی سامان جلیلی در دو نوبت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۲ و ۴۵ دقیقه روی صحنه خواهد رفت. در همین سالن و در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد محسن ابراهیم‌زاده برنامه خواهد داشت. او در دو سئانس ۱۹ و ۵۰ دقیقه و ۲۲ و ۵۰ دقیقه اجرای برنامه خواهد داشت و فردای همان روز، یعنی چهارشنبه ۳۰ خرداد بازهم دو نوبت اجرای موسیقی برگزار خواهد شد اما این بار، مسیح و آرش در دو سئانس ۱۸ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه روی استیج می‌روند.در روزهای پایان هفته جاری هم نخست برنامه کنسرت میثم ابراهیمی در روز پنجشنبه ۳۱ خرداد در دو سئانس ۱۹ و ۵۰ دقیقه و ۲۲ و ۵۰ دقیقه و فردای همان روز اجرای آرون افشار در دو سئانس ۱۸ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه را در این سالن شاهد خواهیم بود. 
سالن میلاد در روز سه‌شنبه ۵ تیر در دو نوبت ۱۸ و ۲۲ شاهد اجرای حمید عسکری خواهد بود. 
   
ترافیک در برج میلاد 
سالن همایش‌های برج میلاد هم در روزهای پیش رو، اجراهای زیادی را شاهد خواهد بود. دیشب طرفداران حمید هیراد و راغب به این سالن رفتند تا شاهد اجرای خوانندگان مورد علاقه خود باشند و امشب هم نوبت دوستداران صدای خاص رضا یزدانی است که در دو سئانس ۱۹ و ۵۰ دقیقه و ۲۲ و ۵۰ دقیقه از کنسرت او لذت ببرند.روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد خواننده دیگری که در این سالن اجرا خواهد داشت، علی زندوکیلی است. او در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ روی صحنه می‌رود. ارکستر نوای آفتاب در پنجشنبه ۳۱ خرداد در دو سئانس ۱۸ و ۲۱ برنامه خواهد داشت و روز دوشنبه ۴ تیر نوبت به حامی می‌رسد که در دو سئانس ۱۹ و ۵۰ دقیقه و ۲۲ و ۵۰ دقیقه کنسرت خود را اجرا کند. در همان هفته و در روز سه‌شنبه ۵ تیر در نوبت‌های ۱۸ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه رضا صادقی با دوستداران خود همراه خواهد شد. 
     
کنسرت پشت کنسرت
هتل اسپیناس پالاس در هفته آینده در قرق طرفداران عرفان طهماسبی است. برنامه کنسرت‌های او از همین امشب آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۳۱ خرداد هر شب در دو سئانس ۱۸ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت. البته در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در همان ساعت‌ها قرار است علی یاسینی هم برنامه اجرا کند. اما درروز جمعه یکم تیر در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ شاهد اجرای برنامه ناصر زینلی خواهیم بود. 
   
برنامه گروه‌های موسیقی 
فرهنگسرای نیاوران هم در ایام پیش رو شاهد برگزاری چندین کنسرت توسط گروه‌های موسیقی مختلف خواهد بود. دیشب گروه هیرون در این فرهنگسرا اجرای برنامه داشت و قرار است امروز و فردا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه گروه نونوا برنامه اجرا کند. این گروه بوشهری که خیام‌خوانی‌هایش مشهور است، علاقه‌مندان زیادی بین دوستداران موسیقی محلی و بومی دارد. در روز جمعه یکم تیر ساعت ۱۸ هم شاهد اجرای برنامه گروه اقلیم هشتم هستیم. این گروه به سرپرستی شهاب قاسمی و خوانندگی آیدین شیخ به اجرای برنامه خواهد پرداخت.در فرهنگسرای بهمن هم فرج علیپور خواننده و نوازنده موسیقی لری روز جمعه یکم تیر در دو سئانس ۱۸ و ۲۱ روی صحنه خواهد رفت.
     
اجراهای تالار وحدت
در این تالار شاهد اجرایی ویژه بانوان خواهیم بود. فردا ساعت ۱۴ گروه رخساره به خوانندگی و سرپرستی بهاره منصوری روی صحنه خواهد رفت. گروه‌های کالیوه در روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۴ و نوشه در روز جمعه یکم تیر ساعت ۱۴ و گروه ستاره قطبی روز سه‌شنبه ۵ تیر ساعت ۱۴ در این تالار اجرای کنسرت مخصوص بانوان خواهند داشت. اما این تنها برنامه تالار وحدت نیست چرا که قرار است ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه فردا شاهد اجرای ارکستر پایتخت در این تالار باشیم. همچنین کنسرت علی قمصری و گروهش که از دیشب شروع شد، امروز و فرداشب در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه اجرا خواهد شد و در روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ارکستر سمفونیک تهران، کنسرت از دنیای نو را اجرا خواهد کرد.ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه سوم تیر، ارکستر موسیقی محلی هیژان دیگر اجرایی است که در این مکان برگزار خواهد شد. 
   
کنسرت‌های دیگر در شهر
دوستداران موسیقی امشب می‌توانند ساعت ۲۰ از اجرای ارکستر پایتخت در تالار رودکی لذت ببرند. همچنین ساعت ۲۰روز  جمعه یکم تیر کنسرت پرده پنهان شامل سه‌نوازی علیرضا عقیقی نوازنده تار، کامران منتظری نوازنده سازهای کوبه‌ای و هومن شیرعلی نوازنده عود اجرا خواهد شد. در روز شنبه دوم تیر ساعت ۲۱ نیز گروه کردی ترنگ به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. همچنین در روز پنجشنبه ۳۱ خرداد فریدون آسرایی در سالن شهید ضرغام منطقه ۲۲ در سئانس ۱۹ و ۳۰ دقیقه و‌ ۲۲ و ۳۰ دقیقه روی صحنه خواهد رفت.
newsQrCode
برچسب ها: کنسرت هنر موسیقی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها