رویای آسیایی گرگانی ها

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که تنها نماینده ایران در مسابقات بسکتبال جام باشگاه‌های آسیاست، خود را برای بازی نیمه نهایی مقابل نماینده امارات آماده می‌کند.
تیم بسکتبال شهرداری گرگان که تنها نماینده ایران در مسابقات بسکتبال جام باشگاه‌های آسیاست، خود را برای بازی نیمه نهایی مقابل نماینده امارات آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۳۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان، تیمداری حرفه‌ای هزینه‌های زیادی روی دست شهرداری گرگان گذاشته تا جایی که سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان برای تیم بسکتبال این شهر هزینه کرده است. با این وجود مردم این شهر، بسکتبال را زندگی می‌کنند، در پارک‌ها و فضاهای بازی بیشتر از هر چیزی، این تخته و سبد بسکتبال است که نظر کودکان و نوجوانان این شهر را جلب می‌کند.

بازی‌های شهرداری گرگان در قلعه عقاب‌ها، همیشه جزو پرتماشاگرترین بازی‌های بسکتبال ایران است و عنوان پایتخت هواداری بسکتبال ایران برازنده گرگان و گرگانی‌ها است. حضور هزاران نفر در سالنی که نه تهویه مناسبی دارد، نه صندلی استانداردی و نه خیلی چیزهای دیگر برای هواداران. اما در هر بازی چند هزار نفر راهی تنها سالن بازی شهر می‌شوند و صدها نفر هم به دلیل نبود جا، بیرون سالن می‌مانند.

عشق به بسکتبال در گرگان کوچک و بزرگ و زن و مرد نمی‌شناسد برای همین است که شهرداری به ویژه در سال‌های اخیر برای تیمداری یا عدم تیمداری با چالش‌های متعدد و مسائل و موضوعات اجتماعی هم مواجه بوده است.

یک نایب قهرمانی و سه دوره قهرمانی متوالی قهرمانی در بالاترین سطح از بسکتبال ایران، سبب شده تا دیگر قهرمانی‌های متوالی در لیگ برتر هم، هواداران و مدیران این باشگاه را راضی نکند. برای همین آنها امسال تیمی را راهی مسابقات کردند که بتوانند در آسیا هم نتیجه بگیرند.

به کارگیری مصطفی هاشمی و تغییرات گسترده در بازیکنان و استفاده از چند بازیکن خارجی برای رسیدن به سکوی آسیایی است و امروز شهرداری گرگان، توانسته تاریخ سازی کند و برای نخستین بار به جمع 4 تیم برتر قاره کهن راه پیدا کند.

تیم شهرداری گرگان در گروه B  توانست با شکست نمایندگان کره و ژاپن و همچنین متحمل شدن یک شکست ناباورانه در مقابل تیمی از اندونزی و با تفاضل گل بیشتر به عنوان رگروه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.در گروه A نیز الریاضی لبنان به عنوان سرگروه و الشباب امارات به عنوان تیم دوم به جمع 4 تیم پایانی راه یافتند. برهمین اساس  شهرداری گرگان با نماینده امارات دیدار می‌کند و نمایندگان لبنان و ژاپن نیز به مصاف هم می‌روند.

بازی‌های مرحله نیمه نهایی بین تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشباب امارات ساعت 15 روز جمعه 25 خرداد با هم دیدار می‌کند و بازی دوم نیز ساعت 18 بین الریاضی لبنان و هیروشیما ژاپن برگزار می‌شود.

تیم‌های پیروز در این مرحله به دیدار نهایی راه پیدا می‌کنند و تیم‌های بازنده نیز دیدار رده بندی را برگزار می‌کنند. هواداران گرگانی امیدوارند با اضافه شدن یانگ و همیلتون بتوانند از سد نماینده امارات بگذرند و راهی دیدار فینال شوند. رویایی که سال‌هاست هواداران گرگانی با آن زندگی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها