مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از ایجاد و فعال‌سازی پنج مرکز خرید تضمینی محصول سیب‌زمینی کشاورزان اردبیل با قیمت توافقی خبر داد و گفت:

پنج مرکز خرید سیب زمینی در اردبیل دایر شد

استاندار اردبیل گفت:

خرید توافقی سیب‌زمینی از اقدامات موثر دولت سیزدهم

با اهتمام دولت سیزدهم برای اولین بار نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید توافقی سیب زمینی در استان هزینه شد که این اقدام از خسارت عظیم به کشاورزان استان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۵۷

به گزارش جام جم آنلاین،وبه نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان با قدردانی از همت جمعی مسؤولان استانی برای خرید توافقی سیب‌زمینی کشاورزان، اظهار کرد: این اقدام بزرگ و موثر که برای اولین بار انجام شد، در راستای جلوگیری از بروز خسارت عظیم به سیب‌زمینی‌کاران استان اردبیل و بخش کشاورزی استان بود. وی افزود: در صورت عدم خرید حدود ۱۰۴هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان، خسارت بالایی به کشاورزان وارد می‌شد و معیشت قشر زیادی که زندگی خود را از این محل می‌گذرانند، تحت تأثیر قرار می‌گرفت که با اهتمام دولت سیزدهم نزدیک به ۷۵۰میلیارد تومان برای خرید توافقی هزینه شد.
استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان، مناسبت‌هایی، چون بازگشت حجاج، نزدیک شدن به ماه محرم و تعطیلات تابستانی، تقاضا برای برخی ارزاق و اقلام معیشتی افزایش می‌یابد که باید دستگاه‌های مرتبط با تأمین نیازمندی‌های بازار و کنترل قیمت‌ها، از بروز کمبود و مشکل در این راستا جلوگیری کنند. عاملی ادامه داد: جذب و تأمین سهمیه آرد مناسبتی استان اردبیل، افزایش ساعت پخت نان و وجود نان در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها باید مد نظر مسؤولان مربوط بوده و در زمان نزدیک به عید قربان هم باید گوشت قرمز با قیمت متعارف در بازار موجود باشد و با افزایش غیرمتعارف قیمت گوشت در این ایام برخورد شود.

خرید توافقی سیب‌زمینی از اقدامات موثر دولت سیزدهم
ضرورت برخورد قانونی با افزایش خودسرانه و شوک‌آور قیمت‌ها
وی با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر جوجه‌ریزی و وجود مرغ به میزان کافی در استان، گفت: کمبودی در این راستا وجود ندارد و لازم است موجودی بازار با برنامه‌ریزی برای ماه محرم و افزایش نیاز‌ها به این اقلام، حفظ شود. استاندار اردبیل با اشاره به افزایش خودسرانه قیمت برخی اقلام، تصریح کرد: هیچ دلیلی برای افزایش شوک‌آور قیمت اقلام در بازار وجود ندارد و دستگاه‌های مربوط باید جوانب را بررسی و با متخلفان برخورد کنند. عاملی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ قانون ساماندهی اجاره مسکن، میزان درصد افزایش اجاره‌بها مشخص شده که ظرف یک ماه آینده به راه‌وشهرسازی ابلاغ می‌شود و در صورت دریافت اجاره‌بهای غیرمتعارف و بالاتر از میزان مقرر و مصوب، با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها