کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر یزد برگزار می شود

یزد- مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از برگزاری کارگاه بازخوانی گورستان تاریخی جوی هرهر یزد با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های کشور از ۲۳ تا ۲۵ خرداد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۸۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علیرضا نقوی اظهارداشت: در این کارگاه سه روزه ضمن مطالعه تاریخی عرصه جوی هرهر، شناخت وضع موجود همچنین بررسی ابنیه های این مجموعه انجام خواهد شد و خوانش سنگ قبرهای تاریخی گورستان با حضور اساتید و تاریخ نگاران صورت می گیرد.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد به ثبت نام دانشجویان، تاریخ نگاران و علاقه مندان به متون تاریخی برای حضور در این کارگاه اشاره و عنوان کرد: اساتید این کارگاه جناب آقای عمادالدین شیخ الحکمایی، آقای دکتر کاوه منصوری و آقای دکتر فلاح خواهند بود که طی سه روز به ارائه سرفصل های تعریف شده شامل مطالعات تاريخى و  شناخت وضع موجود عرصه گورستان تاريخى، مستندنگارى وضعيت موجود ابنيه و سنگ هاى قبر، آسيب شناسى عرصه تاريخى گورستان می پردازند.

جوی هرهر گورستانی تاریخی و دارای ارزش‌های معنوی و کالبدی زیادی است که از سال  ۱۴۰۲ مرمت و بازآفرینی آن‌ در ۵ فاز در دستور کار شهرداری منطقه بافت تاریخی یزد قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها