وزیر نیرو عنوان کرد:

شرایط بحرانی کشور در تامین آب

تامین آب هزار هکتار از اراضی منطقه تنگ انگشترک و آبرزی

معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز زهره جراحی در بازدید از طرح‌های آبی کهگیلویه‌وبویراحمد از تامین آب بیش از یک هزار هکتار از اراضی منطقه تنگ انگشترک و آبرزی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۳۹
به گزارش جام جم آنلاین،معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی شرکت مدیریت منابع آب ایران به همراه تعدادی از مدیران شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در سفر دو روزه خود از طرح‌های آبی سد سرپری و آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده در روز اول و طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک و آبرزی در روز دوم بازدید و با عوامل اجرایی آن گفتگو و تصمیمات و تاکیدات لازم برای تسریع در روند کار‌ها اتخاذ شد.
عباس جنگی، معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوزه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه این طرح برای تامین آب بیش از یک هزار هکتار از اراضی منطقه و با هدف ایجاد اشتغال، توسعه و بهبود اراضی کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب اجرا شد، گفت:  تاکنون آبرسانی به ۲۵۰ هکتار از اراضی تنگ انگشترک تکمیل شد و تکمیل خط انتقال اصلی آب اراضی آبرزی به طول پنج هزار و ۸۰ متر و به مساحت ۷۵۰ هکتار در دست اجرا است. 
وی افزود: با وجود اینکه خطوط لوله درجه ۲ آن در حال تولید و انتقال است و به زودی پیمانکار اجرایی خط انتقال درجه ۲ نیز انتخاب خواهد شد، اما امیدواریم و باید تلاش کنیم تا روند اجرایی این طرح تسریع شود.
جنگی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود که سازمان جهاد کشاورزی همزمان عملیات اجرایی خطوط انتقال فرعی درجه ۳و۴ آن را نیز اجرا کند تا کشاورزان سریع‌تر و بهتر از خدمات این طرح مهم دولت، بهره‌مند شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها