وزیر نیرو عنوان کرد:

شرایط بحرانی کشور در تامین آب

وزیر نیرو عصر شنبه در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب ساوه با بیان این که 55 درصد از مجموع آب مورد نیاز کشور از منابع سفره های زیر زمینی تامین می شود، گفت که 14 سال است که کشورمان به صورت مستمر با پدیده خشکسالی مواجه شده و شرایط میزان بارندگی های نسبت به سال های قبل بحرانی تر شده است.
کد خبر: ۸۱۶۱۳۳
شرایط بحرانی کشور در تامین آب

حمید چیت چیان دراین مراسم که با حضور استاندار و چند تن از مسوولان استان مرکزی برگزار شد، افزود: کشور به لحاظ تامین آب در بخشهای مختلف در شرایط سخت و دشواری به سر می برد که این امر لزوم مشارکت بیشتر شهروندان در مصرف بهینه را می طلبد.

وی ادامه داد: براساس پایش میزان بارندگی در نقاط مختلف کشور، استان هزمرگان با 65 درصد، بوشهر با 46 درصد و خوزستان با 45 درصد کاهش میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده اند.

او بیان کرد: مزایای بهره مندی از شبکه فاضلاب و بازگشت آب به چرخه صنعت و کشاورزی سبب شده تا کمتر شاهد اثرات مخرب خشکسالی ها باشیم.

وزیر نیرو در خصوص طرح فاضلاب شهر ساوه نیز گفت: اجرای شبکه تصفیه خانه فاضلاب این شهر مزیتهای زیست محیطی و بهداشتی زیادی دارد و میزان نیترات و فلزات سنگین در منابع آب را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: بیش از 220 هزار نفر از خدمات این طرح برخوردار شده و با بهر برداری از آن زمینه حفظ بیشتر منابع آب نیز مهیا شد.

چیت چیان اضافه کرد: اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر ساوه مزیت های بالقوه ای دارد که تامین آب بخش صنعت و کشاورزی و کمک به صیانت از محیط زیست از جمله آنها است.

وی از برگزاری مناقصه انتقال آب از سد کوچری گلپایگان به ساوه خبر داد و افزود: پیمانکار طرح نیز به زودی کار خود را آغاز می کند .

او اضافه کرد: این طرح نیز به صورت فاینانس انجام خواهد شد که هزینه آن حدود 300 میلیارد تومان است.

وزیر نیرو در ادامه گفت: عملیات پست چهارم 63 کیلووات برق استان مرکزی نیز در حال اجراست که با استقرار آن مشکل تامین برق صنایع استان برطرف می شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها