مدیرعامل ایزوایکو:

هزینه تمام‌شده بازسازی کشتی‌ها و دکل‌های نفتی را کاهش دادیم

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با اعتماد به توانمندی داخلی و سفارش تعمیرات و بازسازی کشتی‌ها و دکل‌های نفتی به متخصصان داخل این مجتمع، ضمن جلوگیری از خروج ارز، هزینه‌های تمام شده در مقایسه با تعمیرات در خارج از کشور را کاهش داده‌ایم.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با اعتماد به توانمندی داخلی و سفارش تعمیرات و بازسازی کشتی‌ها و دکل‌های نفتی به متخصصان داخل این مجتمع، ضمن جلوگیری از خروج ارز، هزینه‌های تمام شده در مقایسه با تعمیرات در خارج از کشور را کاهش داده‌ایم.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۶۶

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با اعتماد به توانمندی داخلی و سفارش تعمیرات و بازسازی کشتی‌ها و دکل‌های نفتی به متخصصان داخل این مجتمع، ضمن جلوگیری از خروج ارز، هزینه‌های تمام شده در مقایسه با تعمیرات در خارج از کشور را کاهش داده‌ایم. 

سلمان ضربی روز یکشنبه در حاشیه آغاز تعمیرات دکل نفتی «سحر یک» در مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو افزود: شرکت حفاری شمال، کار بسیار بزرگی را به مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران سپرده است که تلاش خواهیم کرد باتوجه به توان بومی و تجربه این مجتمع بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این دکل نفتی نیازمند تعمیرات اساسی است، اظهار کرد: این دکل به مدت ۱۳ سال به صورت متوالی فعالیت داشته و خروج آن از فعالیت عملیاتی کار دشواری بوده که شرکت حفاری شمال با اعتمادی که به مجتمع ایزویکو داشته، اقدام به خروج از عملیات این دکل کرده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود دکل در دریا، سرعت در تعمیرات آن ضروری است و مجتمع صنایع فراساحل ایران بر این مهم واقف است و تمامی تمهیدات جهت تسریع در روند تعمیرات را انجام خواهد داد.

ضربی تاکید کرد: تعمیرات دکل‌ها در داخل کشور می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز ، موجب کاهش هزینه‌های تمام شده در مقایسه با تعمیرات در خارج از شکور را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر دکل سحر یک، تعمیرات دکل‌های دیگر نیز در مجتمع کشتی‌سازی ایزویکو انجام شده است، گفت: تاکنون تعمیرات و اورهال حدود ۱۴ دکل با اتکا بر توانمندی متخصصان داخلی در این مجتمع انجام شده است.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده‌ای به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج‌فارس ایجاد شده است.

ایجاد این مجموعه؛ با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به‌منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه‌های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی‌سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری‌های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

ایزوایکو از طریق خلیج‌فارس به آبهای بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه‌های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

حوزه فعالیتی ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می‌شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می‌شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج‌فارس می‌تواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها