مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد اعلام کرد؛

فعالیت 574 گلخانه‌دار در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

مبارزه بیولوؤیک در 1000 هکتار شالیزار جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در یک هزار هکتار شالیزار این شهرستان در سال زراعی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۳۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،عبدالله رحیمی اظهار کرد: به منظور تولید محصول سالم برنج و کاهش مصرف سموم در اراضی شالیزاری و اجرای مدیریت تلفیقی مبارزه با افت کرم ساقه خوار برنج ، کارگاه آموزشی ترویجی با موضوع کنترل بیولوژیک در اراضی شالیزاری در سازه ترویجی سایت الگویی برنج در روستای گلیرد حوزه مرکز شهید موسوی نژاد شهرستان جویبار برگزار شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه کنترل بیولوژیک در اراضی شالیزاری به عنوان یکی از راهکارها در مبارزه تلفیقی با آفت کرم ساقه خوار برنج، با هدف رهاسازی زنبور تریکوگراما در مزارع شالیزاری با توجه به بیولوژی آفت کرم ساقه خوار برنج اجرایی می شود، افزود: تریکوکارت های حاوی زنبور تریکوگراما در اراضی شالیزاری در فواصل منظم بر اساس دستورالعمل نصب تا با تغذیه از دستجات تخم آفت توسط این زنبورها، به کاهش جمعیت آفت در مزرعه منجر شود.

 

وی در خاتمه با اشاره به اینکه شهرستان جویبار دارای 10 هزار و 190  هکتار از اراضی تحت کشت برنج قرار دار، گفت:  سال زراعی امسال پروژه کنترل و مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج  با مشارکت شالیکاران در بیش از یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان اجرا می شود.

newsQrCode
برچسب ها: مازندران جهاد افت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها