رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:

حمایت از متقاضیان ساخت گلخانه در فارس

تحقق برنامه توسعه هزار هکتاری گلخانه ها با مشارکت مردم امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۴۶۰۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین،مجتبی دهقان‌پور، با اشاره به ضرورت حمایت از متقاضیان ساخت گلخانه، افزود: باید متقاضیانی که با سرمایه شخصی اقدام به ایجاد و توسعه گلخانه می‌کنند حمایت بیشتری شوند و واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت دریافت بسته‌های حمایتی و تشویقی قرار گیرند.

حمایت از متقاضیان ساخت گلخانه در فارس
این مقام مسئول به تدوین برنامه توسعه هزار هکتاری گلخانه‌های استان فارس اشاره کرد و گفت: توسعه تولید در محیط های کنترل شده، هوشمندسازی گلخانه های موجود و صدور کد شناسه سلامت برای تولیدات گلخانه ای با هدف ارتقای سلامت محصولات کشاورزی از اولویت های این طرح به شمار می رود.
وی گفت: سطح گلخانه های احداث شده در استان فارس ۹۶۸ هکتار است که شامل ۷۲۸ هکتار گلخانه ای و ۲۴۰ هکتار سایبان است.
این مقام مسئول با اشاره به تولید محصولات متنوع در گلخانه ها، افزود: علاوه بر انواع سبزی و صیفی جات، میوه‌های مناطق گرمسیری، قارچ خوراکی، نشاء و نهال، گیاهان دارویی و گل و گیاهان زینتی، یک واحد تولید کمپوست قارچ خوراکی هم پارسال به بهره برداری رسید.
او تصریح کرد: با قرار گرفتن این واحد در خط تولید، میزان تولید سالانه کمپوست استان فارس از ۲۰ هزار تن به ۴۰ هزار تن افزایش یافته است و از واردات کمپوست از استان های دیگر کشور بی نیاز شده ایم.
دهقان پور، به راه اندازی پایانه گل فارس در شیراز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجموعه و واگذاری غرفه به گلخانه داران گل و گیاهان زینتی، انواع گل های تولیدی استان در این پایانه عرضه می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، با اشاره به ساخت گلخانه تابع اقلیم در مناطق معتدل گفت : این گلخانه ها بهترین کارایی را دارد و هزینه احداث آن کمتر از یک سوم گلخانه های با پوشش پلاستیک است و با حداقل سرمایه‌گذاری، بیشترین بهره‌وری و حجم تولید را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها