«جام‌جم» از پیامک‌های مردمی ۱۶۲ گزارش می‌دهد

گاه‌شمار شب دهم در حسینیه معلی

یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی مخاطبان با رسانه‌ملی، سامانه ۱۶۲ است که می‌توانند نظرات، پیشنهادها، درخواست‌ها و حتی انتقادهای خود را با این رسانه از طریق پیامک و تلفن مطرح کنند. در هفته‌ای که گذشت مردم پیامک‌های بسیاری ارسال کردند. برخی به‌خاطر پخش برنامه‌های مورد علاقه‌شان تشکر کردند و عده‌ای هم پیشنهادهایی در زمینه‌های مختلف ارائه دادند.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۳۰
 
در این میان عده‌ای هم انتقادهای کوچکی به برخی مسائل داشتند که در نهایت چند کلیدواژه در این پیامک‌ها تکرار شد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. جالب این‌که چند نفر از مخاطبان که پای ثابت ارسال پیامک‌ به این سامانه هستند، درخواست‌های مشابهی را مدام تکرار می‌کنند که نشان از توجه و علاقه‌شان به این رسانه دارد و این‌که دوست دارند آثار مورد علاقه‌شان را از تلویزیون تماشا کنند. تعدادی از آنها درخواست پخش فیلم‌های رزمی به‌خصوص فیلم‌های بروس لی را در شبکه نمایش دارند که قطعا مورد توجه مدیران این شبکه قرار خواهد گرفت و به خواسته‌های آنان توجه خواهد شد.
     
یک مسابقه پرهیجان
مسابقه «آدرنالین» یکی از جدیدترین برنامه‌های شبکه سلامت است که پخش آن از ماه رمضان گذشته در این شبکه آغاز شده است. گویا این برنامه مخاطبان بسیاری پیدا کرده که به همین دلیل بابت پخش آن از صداوسیما تشکر کردند.این مسابقه دارای ۱۶ بخش است که شامل سؤالات تخصصی، عمومی، هوش،حافظه، بازی‌های فکری، بازی‌های عملی و بازی‌های ورزشی است. روند مسابقه به این شکل است که در هر قسمت دو گروه سه‌نفره با هم رقابت می‌کنند. بعد از چهار شب و در پایان گروهی که بیشترین امتیاز را دریافت کرده، به مرحله نهایی می‌رسد و برنده جایزه نقدی این مسابقه می‌شود.سؤالات و پرسش و پاسخ‌ها در قالب رشته‌های تخصصی شرکت‌کنندگان رشته‌های مختلف پزشکی مطرح می‌شودوبازی‌ها همگی درحوزه سلامت است. داورانی که شرکت‌کنندگان را قضاوت می‌کنند، از کادر درمان و بهداشت هستند که در بخش‌های تخصصی امتیاز می‌دهند. در آدرنالین، دانشجویان بین‌الملل که در کشورمان در حال تحصیل هستند هم شرکت کرده‌اند. مثلا در یک قسمت از مسابقه، رقابت میان دانشجویان هندی و افغانی صورت گرفت که در ایران مشغول تحصیل هستند.
     
یک دومینوی دیدنی
یکی از شبکه‌های پرطرفدار تلویزیون شبکه مستند است که به‌طور تخصصی مستندهای تولیدی و تامینی بسیاری را روی آنتن می‌فرستد. از این رو یکی از کلیدواژه‌های پرطرفدار پیامک‌های این هفته به پخش مستند «دومینو» اختصاص دارد که مخاطبان بسیاری بابت پخش آن تشکر کرده بودند.مستند دومینو در قسمت‌های نخست به موضوع نگهداری سگ توسط برخی افراد پرداخته و مشکلات و خطراتی را که برای مردم ایجاد کرده مورد بررسی قرار داد اما در قسمت‌های بعد سراغ قوانین شهری و ملزومات قانونی که پدیده نگهداری سگ با آنها روبه‌روست رفته و خلأهای قانونی را که در این عرصه وجود دارد، بررسی کرد. تلاش این مستند بر آن است که فضای منطقی را در پدیده نگهداری سگ ایجاد کند. دومینو سعی کرده به دور از غرض‌ورزی‌ها، نگاه پدیدارشناختی به مسأله نگهداری سگ داشته باشد و بتواند منطق را به این جریان تزریق کند.
     
گاه‌شمار اتفاقات جهان
برنامه «نوسان» یکی از برنامه‌های پرطرفداری است که بسیاری از مخاطبان به خاطر پخش آن تشکر کرده بودند و پیامک‌های بسیاری در این‌باره به ۱۶۲ ارسال کردند. نوسان، گاه‌شمار اتفاقات جهان است که در این برنامه مجموعه مستندهای کوتاه و بلندی با موضوع اتفاقات روز دنیا و البته با نگاه بین‌المللی پخش می‌شود. بخش‌هایی از این برنامه به وقایع فلسطین اختصاص دارد که با مدت‌زمان تقریبا ۲۰دقیقه‌ و ضرباهنگی تند، تلاش می‌کند در همین چند دقیقه نگاهی جامع نسبت به رویدادها و اتفاقات روز جهان نسبت به غزه داشته باشد.پخش ویدئو، مرور شبکه‌های پیام‌رسان بین‌المللی، نشریات و اخبار جهانی، اقدامات و نظرات چهره‌های بین‌المللی و مردم دنیا درخصوص حمایت از مردم غزه و...از‌جمله بخش‌های این برنامه است. نوسان را می‌توان به‌عنوان یک مجموعه تصویری و خبری قلمداد کرد که اخبار مهم، جذاب و غیرتکراری محور مقاومت و جنایات اسرائیل را در یک بسته‌ خبری تصویری و شبانه ارائه می‌کند.
     
ماه محرم با «شب دهم»
از بین پیامک‌هایی که به این سامانه ارسال شده، بخشی از مخاطبان درخواست پخش فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان را داشتند. از‌جمله مجموعه «شب دهم»‌ یکی از آثار پرمخاطب تلویزیون است که اولین‌بار در ماه محرم سال ۱۳۸۱ پخش شد و در بازپخش‌ها نیز همچنان مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. در کنار آن برخی‌ مخاطبان هم علاقه‌مند به بازپخش مجموعه «در چشم باد» هستند اما از آنجا‌ که مخاطبان بسیاری به سریال‌های تاریخی علاقه دارند، پخش مجموعه «مردان آنجلس» هم از دیگر درخواست‌‌های مخاطبان بود.داستان سریال ‌شب دهم‌ در اواخر حکومت رضاشاه در تهران رخ می‌دهد. فردی به نام حیدر خوش‌مرام با بازی حسین یاری که از لات‌های تهران قدیم است، خواهان ازدواج با دختری از تبار قاجار می‌شود و آن دختر شرط ازدواج با حیدر را اجرای تعزیه در ۱۰ شب ماه محرم قید می‌کند؛ اتفاق‌هایی که در جریان تعزیه برای حیدر رخ می‌دهد شخصیت او را دگرگون می‌کند و انسانی پاک و با ایمان می‌شود.اما سریال ‌در چشم باد‌ وقایع سیاسی و اجتماعی سه بخش از تاریخ ایران را در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ بررسی می‌کند که بخش اول، پایان دوره قاجار و آغاز زمامداری رضاشاه پهلوی، بخش دوم، جنگ جهانی دوم و بخش سوم، بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق را در بر‌می‌گیرد.‌مردان آنجلس‌ هم یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی زنده‌یاد فرج‌ا... سلحشور، تولید سال ۱۳۷۶ شبکه یک سیما‌ست. این سریال روایتگر داستان تاریخی اصحاب کهف است که در زمان پخش خود با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد.
     
پخش مستند «روزگار خمینی»
به‌تازگی، سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را پشت سر گذاشتیم که از همین رو برنامه‌ها و مستندهای بسیاری با محوریت بنیان‌گذار انقلاب روی آنتن شبکه‌های مختلف رفت. یکی از این مستندها «روزگار خمینی» نام دارد که پیامک‌های بسیاری بابت تشکر از پخش این مستند روانه سامانه ۱۶۲ شده است.این برنامه به بررسی چگونگی شروع نهضت امام خمینی‌(ره) پرداخته و از شخصیت امام در این زمان و از مبارزات ایشان می‌گوید که‌ استقبال خوبی از آن شد.
     
درخواست پخش سریال‌های امنیتی
شبکه آی‌فیلم یکی از شبکه‌های دوست‌داشتنی است که نگاه مخاطبان بسیاری را به خود معطوف کرده است. در این بین مخاطبان این شبکه مدام بابت پخش سریال‌های روی آنتن تشکر می‌کنند‌ یا درخواست پخش یک‌سری از سریال‌های محبوب‌شان را دارند. در پیامک‌های این هفته بابت پخش سریال «تمام رخ» که روی آنتن این شبکه است، تشکر شده و نیز مخاطبان بسیاری درخواست پخش سریال‌های امنیتی - پلیسی را در این شبکه داشتند.در سریال تمام رخ زندگی افرادی به تصویر کشیده شده است که شخصیت متزلزلی دارند و تحصیلات عالی هم مانع فریب‌خوردن‌شان نمی‌شود. طمع پول و ثروت و فقدان امنیت و عشق در خانواده باعث خیانت، طلاق عاطفی و حتی وطن‌فروشی آدم‌های قصه‌ سریال تمام رخ شده است. در واقع درونمایه اصلی داستان روایت معضلاتی است که گاهی افراد فریب‌خورده را تاآلوده‌شدن به سایت‌های شرط‌بندی پیش می‌برد.زندگی شخصیت‌های این سریال به‌خصوص شخصیت‌های محوری داستان، عادی و طبیعی است تا این‌که برای به‌دست آوردن پول بیشتر راه خطا را به مسیر درست ترجیح می‌دهند.
     
«چهارگاه»؛ سرزمین شعر و ادب پارسی
مخاطبان شبکه چهار که اغلب نگاه خاص‌تری به برنامه‌های تلویزیون دارند، دست به گوشی شدند و بابت پخش برنامه «چهارگاه» از مدیران این شبکه تشکر کردند. چهارگاه، ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه چهار در ماه مبارک رمضان بود که در آن حسام‌الدین سراج، استاد آواز ایرانی؛ محمداسماعیل آذر، استاد شعر ایرانی؛ حسن بلخاری، استاد زیبایی‌شناسی و متین رضوانی، پژوهشگر حوزه موسیقی ایرانی حضور ثابت داشتند و درباره گونه‌های شعر، فرهنگ و ادبیات با حضور استادان برجسته‌ای از کشور گفت‌وگو می‌کردند که بازپخش این برنامه هم‌اکنون روی آنتن است. کهن‌خوانی، مناجات‌خوانی و آوازخوانی توسط هنرمندان نواحی مختلف کشور از بخش‌های اصلی این برنامه است.در این برنامه که در عمارت تاریخی عین‌الدوله (نگارخانه برگ) ضبط شده است، درباره گونه‌های مختلف شعر، فرهنگ و ادبیات آوازخوانی و مناجات‌خوانی در نقاط مختلف کشور و همچنین آیین تعزیه در ایران صحبت می‌شود.
     
شبکه‌ای برای سلامتی
شبکه سلامت یکی از تخصصی‌ترین شبکه‌های تلویزیونی است که در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت می‌کند. از این رو نگاه مخاطبان بسیاری را به خود معطوف می‌کند. معمولا در اغلب پیامک‌هایی که هر هفته بررسی می‌کنیم، عده‌ای از مخاطبان از برنامه‌ها و مجریان این شبکه تشکر و قدردانی کرده بودند که در این هفته نیز در بسیاری از پیامک‌ها به این مسأله اشاره شده بود و از اغلب برنامه‌ها و مجریان این شبکه رضایت داشتند و به آنها خدا قوت گفتند.
     
پخش فیلم‌های هندی
سینمای هند جزو علاقه‌مندی‌های مخاطبان بسیاری است. از این‌رو در برخی پیامک‌ها اشاره شده که فیلم‌های هندی بیشتری را در جدول پخش شبکه نمایش قرار دهند. به‌خصوص فیلم‌هایی با بازی سلمان‌خان و شاهرخ‌خان که جزو بازیگران محبوب سینمای هند محسوب می‌شوند. در ادامه نیز به اسامی برخی فیلم‌ها اشاره شده است. 

حضور ذاکران جدید در «حسینیه معلی»
یکی از برنامه‌های مذهبی پرطرفدار و دیدنی تلویزیون در ماه محرم «حسینیه معلی» است. برنامه‌ای که توانسته در هر فصل مورد توجه قرار بگیرد، البته سری قبل در اعیاد شعبانیه روی آنتن رفت و باز هم با اقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد. در اخبار جدید از این برنامه تولید سری جدید آن برای ماه محرم به گوش می‌رسد که تعدادی از مخاطبان این برنامه از سازندگانش تقاضا داشتند تا در این سری میثم مطیعی جزو ذاکران حاضر در برنامه باشد. فصل دوم این برنامه به تهیه‌کنندگی سعید ستودگان به مناسبت اعیاد شعبانیه بهمن سال گذشته روانه آنتن شبکه سه سیما شد.سیدمجید بنی‌فاطمه، سید‌رضا نریمانی، نزار قطری و میثم مطیعی در فصل قبل حضور داشتند و نجم‌الدین شریعتی اجرای این سری از برنامه را بر عهده داشت. گویا در اخبار آمده که ممکن است ذاکران برنامه تغییر کنند، به همین دلیل مخاطبان درخواست حضور میثم مطیعی را داشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها