رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد

افزایش مشارکت در انتخابات، راهبرد رسانه ملی

با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ثبت‌نام نامزدها در این رویداد، رسانه‌ ملی نیز پای کار آمده تا این رخداد ملی را به نحو احسن پوشش دهد. پخش مناظره میان نامزدها و همچنین روی آنتن فرستادن برنامه‌های تبیینی، بخشی از این برنامه‌هاست که به زودی پخش می‌شود. پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با حضور در استودیو شبکه خبر در گفت‌وگویی، آمادگی و تمهیدات رسانه ‌ملی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را شرح داد.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۶۱
 
طراحی زیرساخت برای مناظره‌ها
رئیس رسانه‌ملی در این گفت‌وگو بیان کرد:ما تا کمتر ازیک ماه دیگربا رویداد بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو خواهیم بود. درنظام مقدس جمهوری اسلامی،انتخابات هم طریقیت دارد و هم موضوعیت. ازاین حیث که از طریق انتخابات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای شهر و همچنین مدیر اجرایی کشور که رئیس‌جمهور است، انتخاب می‌شوند. علاوه بر آن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مختلف در کشور ما موضوعیت دارد. در هر دوره‌ای و به خصوص انتخابات ریاست جمهوری، مردم و جامعه از دیدگاه‌ها، سلیقه‌ها و رویکردهای مختلف برای اداره کشور آگاه و با حساسیت‌ها، پیچیدگی‌ها و سختی‌های مدیریت کشور آشنا می‌شوند. همچنین از برنامه‌ها،کارنامه، پیشنهادات و نقدهای مختلفی که برای مدیریت اجرایی کشور وجود دارد، باخبر می‌شوند. لذا یکی از مهم‌ترین عرصه‌های آگاهی مردم و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان، انتخابات ریاست جمهوری است. وی ادامه داد: ما در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مثل بقیه ارگان‌های برگزار‌کننده انتخابات با یک شرایط پیچیده روبه‌رو شدیم. در دوره‌های گذشته حداقل یک سال قبل از انتخابات، فعالیت‌ها‌ در رسانه ملی شروع و ستاد انتخابات تشکیل می‌شد و به تدریج پیشنهادهای برنامه‌سازی و طراحی زیر‌ساخت‌ها شکل می‌گرفت. ما در این دوره کمتر از یک ماه فرصت داریم. لذا سه‌شنبه هفته گذشته یعنی یک روز بعد از اعلام خبر شهادت جانگداز رئیس‌جمهور محترم و همراهان‌شان، ستاد انتخابات رسانه ‌ملی تشکیل شد و بلافاصله جلسات فشرده همکاران ما در حوزه‌های مختلف برای طراحی برنامه‌ها و ارائه پیشنهادهای برنامه‌های تبلیغاتی به کمیسیون تبلیغات انتخابات شروع شد و در طول این مدت به صورت روزانه جلسات ستاد انتخابات سازمان شکل گرفته؛ همزمان هم در حال طراحی زیرساخت‌های حوزه تولید و فنی برای برگزاری برنامه‌های انتخابات به ویژه مناظره‌ها هستیم و هم در حال آماده‌سازی پیشنهادهای ساخت در برنامه‌های متنوعی که به شناخت مردم از نامزدهای محترم کمک می‌کند. اولین جلسه کمیسیون انتخابات بررسی تبلیغات انتخابات هم تشکیل شد و پیشنهاداتی که ستاد انتخابات سازمان آماده کرده بود، خوشبختانه به تصویب کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات رسید که زیر نظر هیات اجرایی مرکزی بر اساس قانون انتخابات باید ترتیب و تنظیم برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات رسانه ‌ملی را تصویب کند. 
   
بهره بردن از قالب‌های متنوع
جبلی افزود:این پیشنهادات شامل برگزاری انتخابات، میزگردها و برنامه‌های گفت‌و‌گو‌محور،  برنامه‌های کارنامه‌محور،  برنامه‌هایی برای گفت‌و‌گو با مخاطبان و مردم در همه استان‌های کشور به تعداد استان‌های کشور و برنامه‌هایی که هم از ساختارهای جدید و قالب‌های برنامه‌سازی جدید ان‌شاءا...استفاده خواهیم کرد که کمک بیشتری خواهد کرد به این‌که نامزدهای محترم در فضایی کاملا عادلانه بتوانند از ظرفیت‌های رسانه ‌ملی استفاده کنند.وی ادامه داد: همان‌طورکه عرض کردم در این دوره پیچیدگی‌ها بیشتر از دوره‌های قبل است. چون در دوره‌های قبل زمان بیشتری برای تبلیغ انتخابات بود‌ اما در این دوره حدود ۱۴ روز فرصت است که ما در این زمان هم توجه می‌کنیم به فرصتی که نامزدهای محترم برای سفرهای استانی و حضور در جمع‌های مردمی نیاز دارند و هم برنامه‌هایی را که به صورت زنده باید از رسانه‌ملی پخش شود؛ در جدول پخش برنامه‌های‌مان داریم پیش‌بینی می‌کنیم. در کنار آن، برنامه‌های ضبطی هم هست که نامزدهای محترم باید در رسانه‌ ‌ملی حضور پیدا کنند تا این برنامه‌ها ضبط و بعد پخش شود. در مجموع ما از قالب‌های متنوعی استفاده خواهیم کرد تا به این وظیفه خودمان به درستی عمل کنیم. هرچقدر اطلاع مردم از دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادهای نامزدهای محترم بیشتر شود، قطعا مشارکت بیشتری را شاهد خواهیم بود. 
   
کمک به مشارکت حداکثری
رئیس سازمان صداوسیما گفت: بنابراین رسانه ‌ملی باید برای افزایش مشارکت از طریق فراهم کردن امکانات لازم برای آشنا شدن مردم با دیدگاه‌های نامزدها به کمک بیاید. هر چقدر مشارکت در انتخابات بیشتر شود، رئیس‌جمهور آینده از قدرت و توان بیشتری برای اداره کشور برخوردار خواهد بود. لذا ما این رابه عنوان یکی از راهبردهای اصلی در همه انتخابات به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری مدنظر داریم که به افزایش هرچه بیشتر مشارکت کمک کنیم. درکنارش در فضای مجازی مثل گذشته، در سامانه تلوبیون کانال اختصاصی به همه نامزدهای محترم اختصاص خواهیم داد. زیرساخت‌های مختلف در حال آماده شدن است که هم در حوزه برنامه‌سازی به تدریج پیشنهادات درحال آماده شدن است وهم درحوزه‌های تهیه زیرساخت‌ها آماده‌سازی دکور مناظره و حتی فراهم کردن فضای لازم اداری برای استقرار نامزدها و گروه‌های همراه‌شان به صورت استقرار ۲۴ ساعته در رسانه ‌ملی - اگر بخواهند-  ازاین امکانات استفاده کنند.همچنین تامین ملزومات لازم برای برگزاری برنامه‌ها و هرآنچه لازم است با استفاده از تجربیات بسیار ارزشمند اندوخته‌شده در رسانه ملی از انتخابات گذشته و با توجه به آسیب‌ها و اشکالاتی که در برنامه‌های تبلیغاتی در رسانه ‌ملی در دوره‌های گذشته احتمالا وجود داشته، تلاش خواهیم کرد این آسیب‌ها هم در این دوره برطرف شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها