گزارش «جام‌جم» از شگرد قاچاقچیان برای انتقال موادمخدر

جاساز جدید سوداگران مرگ

سوداگران مرگ، هر روز به فکر روشی جدید برای انتقال مواد مخدر در داخل کشور هستند. روزی داخل شکم‌نوزاد مرده مواد جاسازی کرده و ‌روز‌ دیگر با منجنیق به این سوی مرز بسته‌های مواد را پرتاب می‌کنند اما این روزها مافیای مواد مخدر برای انتقال مواد به داخل کشور یا ترانزیت مواد به خارج ایران، سراغ مواد غذایی و میوه‌ها رفته‌اند و اگر‌ روزی داخل خربزه‌ای با بسته‌های موادمخدر رو به رو شدید تعجب نکنید چرا که احتمال دارد این محموله اشتباهی وارد میدان میوه و تره‌بار شده باشد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۲۱
نویسنده مجید غمخوار - گروه حوادث
جاساز جدید سوداگران مرگ
 
قاچاقچیان مواد مخدر در آخرین ابتکارشان که روز شنبه از سوی پلیس ارومیه کشف و لو رفت، مواد مخدر را ماهرانه داخل کدو تنبل جاسازی کرده بودند. ‌پلیس آذربایجان غربی متوجه شد‌ که یک محموله مخدر شیشه در حال انتقال به این استان است. سرانجام روز شنبه هنگامی که بار کدو‌ تنبل‌ها در حال انتقال از ارومیه به مهاباد بود، مأموران کامیون را شناسایی و متوقف کردند. در بررسی از داخل بار کامیون، تعدادی کدو تنبل که به شکل ماهرانه‌ای برش خورده بود کشف و با باز کردن آنها مأموران موفق شدند ۴۵ کیلوگرم مخدر شیشه و ۵ کیلوگرم تریاک را کشف کنند. 

هندوانه‌های شیشه‌ای در زندان
دوهفته قبل مأموران یگان حفاظت زندان استان اصفهان متوجه شدندیکی اززندانیان اردوگاه کارآموزی به مرخصی رفته و می‌خواهدسه تن هندوانه رابه‌عنوان نذری به زندان هدیه بدهد.روز بعد وقتی بارهندوانه به زندان رسید، هنگام تخلیه یکی از سربازان متوجه می‌شود زیر یکی از هندوانه‌ها برش خورده و جای چسب روی آن مشخص است.او موضوع را به مسئولان زندان اطلاع می‌دهد. بلافاصله هندوانه مشکوک باز و از داخلش مخدر شیشه کشف می‌شود. با بررسی بار مشخص می‌شود این زندانی سه کیلوگرم شیشه را به صورت حرفه‌ای داخل هندوانه‌ها جاسازی کرده و از شانس بدش، سرباز زندان به یکی از همین هندوانه‌ها مشکوک شده و نقشه‌اش لو می‌رود.این زندانی قبل از تمام شدن مرخصی‌اش دستگیر و پرونده جدیدی برایش تشکیل شد تا به جرم قاچاق شیشه محاکمه شود. 

خیارهای تریاکی توقیف شدند
اواخر فروردین امسال پلیس قزوین متوجه شد یک کامیون حامل تره‌بار قصد انتقال مواد مخدر به این استان را دارد. بررسی پلیس نشان می‌داد بار این کامیون خیار است و از استان‌های جنوبی به سمت قزوین در حرکت است. با رسیدن کامیون به شهر قزوین و قبل از این‌که راننده بار را تخلیه کند، پلیس به سراغ خودرو رفت و به بررسی بارکامیون پرداخت و از داخل خیارها ۱۰۱ کیلوگرم تریاک که به صورت حرفه‌ای داخل خیارها جاسازی شده بود، کشف کرد. در پرونده دیگری، ۱۴ فروردین پلیس کرمانشاه متوجه شد فردی در پوشش بار خیار قصد دارد مواد مخدر جا‌به جا کند. با ورود کامیون خیارها به استان کرمانشاه تیم ویژه پلیس آن را متوقف و شروع به بازرسی بار می‌کند. در جریان بررسی پلاستیک‌های خیار مأموران پنج کیلوگرم تریاک را که قاچاقچیان به صورت حرفه‌ای لابه‌لای خیارها مخفی کرده بودند را کشف کردند و راننده دستگیر شد. 

بادمجان‌ها بوی تریاک می‌داد
اواخر اسفند گذشته مأموران ایست بازرسی پلیس قم در ورودی این شهر به یک خاور که بار گوجه و بادمجان داشت، مشکوک شدند. مأموران از راننده خواستند توقف کند تا بارش را بررسی کنند. مأموران گوجه‌ها را تخلیه کردند اما هیچ مورد مشکوکی کشف نشد. آنها سراغ ۲۰ کارتن بادمجان رفتند و در عین ناباوری دیدند داخل بادمجان‌ها مخدر تریاک جاسازی شده است. با بررسی کامل بار بادمجان، ۵۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف و راننده قاچاقچی دستگیر شد. 

تریاک در بار سیب‌زمینی 
چندی قبل پلیس تهران متوجه شد چند قاچاقچی معروف شهر برای خرید مواد مخدر به جنوب کشور رفته‌اند. مأموران که احتمال می‌دادند آنها می‌خواهند مواد به تهران منتقل کنند، قاچاقچیان را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند محموله مخدر خریداری و با یک کامیون حامل بار سیب‌زمینی در حال انتقال به تهران است.  پلیس قاچاقچیان را تا میدان مرکزی میوه و تره‌بار تعقیب و وقتی قصد داشتند بار سیب‌زمینی را تخلیه کنند همه آنها را دستگیر و کامیون را به مقر پلیس منتقل کردند.  در جست‌وجو میان ۱۰ تن سیب‌زمینی، ۱۵۵ کیلوگرم تریاک که به صورت حرفه‌ای در میان‌ سیب‌زمینی‌ها جاسازی شده بود، کشف شد. 

حشیش به جای رب گوجه
گاهی قاچاقچیان از محموله‌های مواد مخدر برای ترانزیت، از محموله‌های مواد غذایی استفاده می‌کنند. در عجیب‌ترین روش که چندی قبل کشف شد یک تریلی ترانزیتی با بار رب گوجه‌فرنگی از مرزهای شرقی ‌وارد کشور شد. بررسی‌های اولیه هیچ چیز مشکوکی را نشان نمی‌داد و سگ‌های مواد‌یاب هم تمام بار را بررسی و مورد مشکوکی وجود نداشت. بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد که وزن تریلی با بار، یک تن بیشتر از حد معمول است و همین موضوع باعث شک مأموران پلیس شد. در ادامه صاحب بار و شرکت بین‌المللی که قصد انتقال بار به بلژیک را داشتند، تهدید کردند در صورت خراب شدن بار، تمام خسارت را می‌گیرند و خواستار حرکت هرچه زودتر تریلی شدند. سرانجام پلیس با هماهنگی مقام قضایی تصمیم گرفت همه قوطی‌های رب را باز کند. آنچه مأموران می‌دیدند قابل باور نبود. بسته‌های حشیش به صورت حرفه‌ای داخل قوطی‌های رب بود و دور آن با نایلون بسته‌بندی شده بود تا سگ‌ها نتوانند آن را پیدا کنند.در بازرسی ازمحموله رب، مأموران ۱۲۰۰ کیلوگرم حشیش را کشف‌کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها