حمایت مسوولان استان گلستان از فعالیت‌های کانون

مسوولان شهرهای مختلف استان گلستان در بازدید اعضای شورای معاونان کانون از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت خود را برای رفع موانع و مشکلات این مراکز اعلام کردند.
مسوولان شهرهای مختلف استان گلستان در بازدید اعضای شورای معاونان کانون از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت خود را برای رفع موانع و مشکلات این مراکز اعلام کردند.
کد خبر: ۱۴۵۸۸۵۴
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حجت الاسلام مهدی فاطمی‌منش رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهر کردکوی که همزمان مسوولیت هیات اندیشه‌ورزان کودک و نوجوان این شهر را نیز برعهده دارد در بازدید روح‌الله عباسی‌نژاد مدیردفتر مرکزی حراست، مهرداد قیصر مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری و مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون از مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهر ضمن اعلام حمایت خود برای همکاری و تعامل گسترده با مربیان این مرکز خواستار کمک مسوولان  برای  تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای این مرکز شد.

بر اساس این گزارش اعضای شورای معاونان کانون نیز در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مدیرکل کانون استان گلستان و مربی مسوول مرکز کردکوی از نزدیک در جریان برنامه‌ها فرهنگی‌هنری، نیازها و امکانات این کتاب‌خانه قرار گرفتند.

هم‌چنین مدیران ستادی کانون در بازدید دوم خود به شهر بندرگز مسافرت و ضمن بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهر با محسن دماوندی کمالی مدیرکل آموزش و پرورش این شهرستان نیز که در مرکز حضور یافته بود برای کمک به رفع مشکلات سخت‌افزاری و تعمیر و بازسازی ساختمان این مرکز گفت‌وگو کردند.

بازدید از فروشگاه عرضه محصولات کانون در شهرستان بندرگز استان گلستان بخش دیگری از برنامه‌های سفر این هیات به این شهر بود که برای روشن شدن شرایط این فروشگاه نیز مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات راه‌کارهای لازم برای برون رفت این وضعیت را ارایه کرد.

بر همین اساس سومین مقصد گروهی از اعضای شورای معاونان در اولین روز سفر به استان گلستان شهر بندرترکمن و بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری کانون در این شهرستان بود که با همراهی نورمحمد جعفری فرماندار و استقبال اعضای مرکز و خانواده‌ها همراه بود.

مشکل اصلی که در این بازدید مطرح شد فرسودگی ساختمان و تجهیزات آن بود که با بررسی‌ها و گفت‌وگوهایی که صورت گرفت فرماندار این شهرستان برای پیگیری موضوع این مرکز در شوراهای تصمیم‌گیری قول مساعدت و همکاری داد.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون بندرترکمن از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ساختمان این کتاب‌خانه از نظر ایمنی نیاز به بازسازی دارد.

در همین حال چهارمین مرکزی که گروه اول اعضای شورای معاونان برای بازدید از آن حضور یافتند مرکز فرهنگی‌هنری کانون در شهرستان گمیشان بود که با همراهی نایب امام جمعه این شهر، مسوول سازمان تبلیغات اسلامی و کارشناس سازمان محیط زیست این شهرستان صورت گرفت.

مشکل اصلی این مرکز نیز کمبود مربی متخصص هنری و ادبی بود که با گفت‌وگوهایی که صورت گرفت قرار شد این موضوع پیگیری شود و در صورت امکان از ظرفیت حلقه‌های میانی فعال در حوزه کودک و نوجوان برای رفع برخی کمبودها استفاده شود.

هم‌چنین در ادامه برنامه‌های سفر گروه اول اعضای شورای معاونان کانون به استان گلستان، مدیر دفتر مرکزی حراست و مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری از مراکز کانون زبان ایران در شهرهای بندر ترکمن و کردکوی نیز بازدید و با مسوولان، مدرسان و زبان‌آموزان این مراکز گفت‌وگو کردند.

گفتنی است در بخش‌هایی از این بازدیدها اعضای هنرمند مراکز کانون در شهرهای مختلف به اجرای برنامه‌هایی از قبیل: نمایش، سرود، موسیقی، شعر و دل‌نوشته‌خوانی برای رییس جمهور شهید و... پرداختند که با استقبال مسوولان مواجه بود.

هم چنین در نخستین روز سفر اعضای شورای معاونان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی، امیر محمدپور مدیرکل امور اداری و پشتیبانی به همراه عباس محمددینی سرپرست اداره کل نظارت بر انتشارات، نیز در قالب گروه دوم از مراکز فرهنگی هنری علی‌آباد کتول، آزاد شهر،‌ رامیان، مینودشت، دلند و گنبد کاووس بازدید کردند.

معاون فرهنگی با حضور در روستای زینب‌آباد شهرستان رامیان، از نزدیک در جریان فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی این شهرستان قرار گرفت و دقایقی را با اعضای کانون در این روستا سپری کرد.

طی این بازدیدها معاون فرهنگی و همراهان او با تعدادی از اعضا و خانواده‌ها  و مسئولان این شهرستان‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد پور در بازدید از کتابخانه شهرستان رامیان و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به اعضای کانون، پیشنهادهایی برای دوشیفت شدن مرکز و استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی مطرح کرد.

همچنین در این بازدید، تله فیلم انار، کاری از مربیان کانون رامیان رونمایی و مشاهده شد. همچنین در طی بازدید از شهرستان گنبدکاووس، ابتدا چند عضو کودک و نوجوان به نقالی پرداخته و سپس معاون فرهنگی کانون‌ با حضور در نمایشگاه صنایع دستی که از سوی مادران تدارک‌دیده‌شده بود با جمعی از والدین اعضا و انجمن مادران دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضور در کارگاه رباتیک و کارگاه علمی، بازدید از آسمان نمای دیجیتال، بازدید از سالن نمایش، ارائه گزارش از فعالیت‌های مرکز از سوی مربی مسوول مرکز و نشست با جمعی از فعالان جهادی و کارکنان از جمله برنامه های این گروه در شهرستان‌های گنبدکاووس، دلند و آزادشهر بود.

در این روز فرمانداران، روسای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی، میراث فرهنگی و سایر مسوولان نیز حضور داشتند.

اما در گروه دیگری محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و نازنین غلامی سرپرست اداره‌کل برنامه و بودجه کانون پرورش فکری از مراکز فرهنگی هنری مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه بازدید کردند.

اولین مرکزی که مورد بازدید قرار گرفت، مرکز مینودشت بود که جلسه‌ای با حضور فرماندار و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.

عضو نوجوان این مرکز نیز شرح غزلیات شمس  را به زبان لاتین به رشته تحریر درآورده بود، که با حضور معاون تولید از وی قدردانی شد.

بازدید از نمایشگاه‌های مختلف و آثار کودکان مینودشت نیز انجام شد.

در مرکز گالیکش نیز نشستی در فرمانداری برگزار و غبارروبی شهدا گمنام انجام شد و با حضور مسئولان شهرستانی، اعضا وخانواده‌ها آثار کودکان گالیکش به نمایش گذاشته شد. مرکز کلاله  استقبال گرمی از مهمانان با اجرای زیبای کودکان داشت؛ همچنین بخش مشاعره و شعرخوانی، بازدید کتابخانه تخصصی دفاع مقدس نیز از برنامه‌های بازدید از شهرستان کلاله بود.

در سفر به مراوه‌تپه نیز، ضمن بازدید از نمایشگاه نقاشی، کمبودهای مرکز در این منطقه‌ی محروم عنوان و مقرر شد پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام شود.

لازم به یادآوری است الهه غیناقی مدیرکل کانون استان گلستان به همراه معاونان و کارشناسان این اداره‌کل در این بازدیدها اعضای شورای معاونان را همراهی می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها