مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز خبر داد؛

شروع عملیات اجرایی مجسمه رزمندگان و بانوان ایثارگر دفاع مقدس در یادمان رختشوی خانه

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز از مراحل نصب پیوست فرهنگی (مجسمه رزمندگان و بانوان ایثارگر) دفاع مقدس در یادمان رختشوی خانه یا حوض خون که یادآور بانوان ایثارگر دفاع مقدس است خبرداد.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۸۴

جام جم آنلاین - خوزستان، سید نورالله موسوی ظهر امروز (شنبه 5 خرداد) در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: رختشوی خانه یا حوض خون در دوران دفاع مقدس محل حضور زنانی بود که برای پشتیبانی از جبهه ها کار شست وشوی لباس رزمندگان و آماد و پشتیبانی را بر عهده داشتند.

 

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: دفاع مقدس جلوه‌ای بی‌نظیر از همدلی و همراهی همه اقشار مردم برای دفاع از سرزمینمان را نشان می‌دهد که برکات و آثار آن برای همیشه بجای خواهد ماند.

 

وی بیان کرد: لباس، پوتین، پتو و ملحفه رزمندگان، مجروحان و شهدا به این مکان آورده می شده و این خانم ها در کمترین زمان ممکن کارهای شست و شوی،دوخت و دوز ، رفوگری و واکس زدن و پر کردن سلاح و... را انجام می‌دادند.

 

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز اظهار کرد: به پاس قدر دانی از بانوان ایثارگر و زنده نگه داشتن آثار دفاع مقدس سازمان اقدام به طراحی و ساخت المان رختشوی خانه یا حوض خون در کلانشهر اهواز نموده است.

 

موسوی تاکید کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه ۱۰۰ درصد و پیوست فرهنگی نصب مجسمه رزمندگان دفاع مقدس در حال تکمیل می‌باشد که ان‌شاالله هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

موسوی که طراح معمار این پروژه است، عنوان کرد: این طرح در جاده ساحلی مقابل بهشت هویز که در زمینی به ابعاد ۲۵ در ۳۰ متر و در شیب و توپوگرافی (اختلاف سطح آسفالت تا پیاده رو جنب رودخانه کارون) حدود ۳ متر می‌باشد که شیب زمین را در هشت مرحله با مفهوم هشت سال دفاع مقدس تقسیم کردیم و از خطوط شکسته و نورپردازی قرمز جهت تداعی کردن خشونت و سختی دوران جنگ و رشادتهای سربازان اسلام استفاده شده است و در نهایت با نورپردازی آبی رنگ و نمایش ثبات و پایداری به مرحله عبور از بحران جنگ حق علیه باطل رسیده ایم که در طرح نمایان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها