سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز خبر داد؛

بهره برداری از محور ال 400 تقاطع شهید کجباف در آینده نزدیک

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: قرار بود این محور در یکی دو مناسبت گذشته به بهره برداری برسد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی محقق نشد اما در چهار ماه اخیر عملیات به صورت شبانه روزی انجام شد و طی 48 ساعت آینده محور ال 400 تکمیل شده و آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۴۵۸۸۳۴
نویسنده معصومه مجدم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین – خوزستان، مهدی مرادحسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تقاطع غیر همسطح شهید کجباف و پل روگذر شهدای غزه، اظهارکرد: سال 1394 پروژه چهارسطحی تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف کلنگ زنی شد که محورهای مختلف را به میدان چهارشیر متصل می کند.

 

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه سه محور تقاطع به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری، محور ال 300 تکمیل و به بهره برداری رسید، محور ال 400 با 760 متر به عنوان طولانی ترین محور پروژه تنها محور باقی مانده است که مسیر سه راه فرودگاه را به میدان چهار اسب متصل می کند.

 

وی اضافه کرد: قرار بود این محور در یکی دو مناسبت گذشته به بهره برداری برسد که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی محقق نشد اما در چهار ماه اخیر عملیات به صورت شبانه روزی انجام شد و طی 48 ساعت آینده محور ال 400 تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

 

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز عنوان کرد: هیچ بخشی از پروژه به حال خود رها نشده بود و همزمان کار پیاده روها، فضای سبز و آیلندها نیز انجام شده، همچنین ایستگاه تاکسی، اتوبوس و خط بی آر تی نیز در زیر محور مذکور در حال ساخت هستند.

 

مرادحسینی به محل استقرار شیرهای سابق میدان چهارشیر که از آثار ملی هستند اشاره کرد و گفت: همزمان، کار عملیات در سطح صفر با جدیت دنبال می شود و نهایتا طی 2 ماه آینده کار با طرح فاخری به پایان خواهد رسید.

 

به گفته وی؛ هزینه تمام شده محور ال 400 مبلغی به ارزش 280 میلیارد تومان است که 250 میلیارد تومان برای اجرای پروژه و حدود 30 میلیارد تومان برای کارهای جانبی هزینه می شود.

 

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه تقاطع شهدای غزه در این دوره از مدیریت شهری کلنگ زنی شده است، تصریح کرد: این پروژه هیچگاه به دلیل معارض متوقف نشده بود و براساس پیگیری های صورت گرفته تا 10 روز آینده رفع معارض خواهد شد.

 

مرادحسینی ادامه داد: زمان پیش بینی شده برای اتمام پروژه آبان ماه یا آذر ماه سال جاری است لذا همه تلاش ما این است تا در زمان تعیین شده کار تکمیل و به بهره برداری برسد تا برای نخستین بار شاهد تکمیل یک پروژه در بازه زمانی یک ساله باشیم.

 

وی در خصوص تعریض و بهسازی پل های شهر اهواز، بیان کرد: برای بهسازی طرح ترافیکی پل استادیوم تختی و تعریض و بهسازی پل راهنمایی قراردادی منعقد شده که طی روزهای آتی کار آغاز خواهد شد و در تلاش هستیم تا پیش از بازگشایی مدارس یعنی پایان تابستان، کار را به اتمام برسانیم.

 

سرپرست معاونت فنی وعمرانی شهرداری اهواز اضافه کرد: همچنین در چند روز آینده تعریض پل دغاغله نیز به مناقصه گذاشته می شود تا مسیر این پل به حداقل سه خط در هر باند افزایش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها